Het Spui onverwacht redelijk goed …..

Woensdag, 22 juni 2016

Verslag 6e wedstrijd, Spui.

Voor de 6e wedstrijd naar het Spui. Vooraf waren de kwinkslagen over grondels niet van de lucht dus een ieder wilde graag achterin loten om van de kleine pruldingen af te zijn. De praktijk was vandaag echter heel anders. Een geluk weer voor alle vissers in het B vak, geen vee in de wei dus lekker met de auto naar het kantnummer gereden. Wat een luxe!

De mannen in het A vak volgden vandaag het voorbeeld van de lieden in het B vak en hebben de auto netjes aan de zijkant van het fietspad geplaatst, scheelde in alle gevallen natuurlijk zeer veel tijd en loopwerk. Een beetje burgerlijk ongehoorzaam maar wel zeer prettig en gezien de gemiddelde leeftijd van de groep ook weer niet zo’n heel gekke aanpak. Allen zal oom agent daar wellicht anders over denken maar die hebben we niet gezien.

In vak A was vooraf de grondel het gespreksonderwerp. Nou, we kunnen kort zijn. We hebben er precies 1 gezien. Alle mannen in dit vak hebben behoorlijk vis kunnen vangen waarbij opmerkelijk was dat er weer zeer grote voorn is gevangen. Prachtige vis die we helaas alleen op dit water in dit formaat kunnen vangen. Wat een bakstenen. Een 1 was er vandaag voor “Spui meister” Bert Otten die ondanks een stroeve start na 5 uur een zeer mooie 17 kilo vis kon aanbieden want Bert was gewoon niet te stoppen. Een 2 was er voor Theo Bakker die het met net geen 9 kilo moest doen. Een deel van zijn vangst was voor de weging al weg en telde niet mee. Een bromfietsband dikke paling van minimaal 2 kilo had zijn maden gevonden en mocht na onthaking direct weer terug om gehoor te geven aan de terugzetplicht van deze vissoort.

In vak B was het Wim Langstraat die de kop aan de binnenzijde pakte en met 9 kilo het vak winnend afsloot. Een deel van zijn gewicht werd gevormd door een brasem van ongekend zwaar kaliber van bijna 3 kilo, Die zie je niet zo heel vaak. Jan Zevenbergen zat middenin en viste zich hier met ruim 8 kilo naar een mooie 2e plaats. Verder was dit vak vooral een kwestie van de lange adem. Sommigen hebben heel lang moeten wachten op hun 1e vis en er is 1 man die zelfs geen vis aan kon bieden of zou deze heer stiekem voor de rode lantaarn gaan?

Volgende wedstrijd:
2 juli 2016 Bernisse, Zuidland.
We informeren de Pannenkoekenbakker weer dus reken op 1 vak restaurant en 1 vak Simonshaven.
Verzamelen om 06:30 uur.
Tot dan!