Het Spui ….. het was weer werken voor de vis.

Zondag, 24 juli 2016

Verslag 8e wedstrijd, Spui.

Voor de 8e wedstrijd opnieuw naar het Spui. Voorafgaand niet al te beste vangstberichten en die zouden redelijk kloppen bleek gedurende de wedstrijd. We vangen niet meer de gewichten van weleer. Geen probleem natuurlijk en ook weer een uitdaging om onder lastige omstandigheden toch je vis te kunnen vangen. We moeten er maar aan wennen dat het allemaal wat minder is qua kilogrammen. Opnieuw geen vee zodat iedereen in het laatste vak weer heerlijk de auto in kon zetten om het materiaal op de stek te krijgen … wat een luxe! Voorop doen we dat nu al een tijd en ook dat bevalt. Geen geklauter meer over hekwerken, dijken en prikkeldraad.

In vak A was er een zeer sterke eindspurt van John de Neef die in de laatste 10 minuten nog even snel 2 brasems haakte en zijn totaalgewicht zo op kon krikken naar ruim 5 kilo. Een fraaie 1 dus voor onze pantoffelman. Een 2 was er voor Bert Otten die van de mensen in de middenmoot net een onsje meer had dus een 2 mocht bijschrijven. Opvallend; Kop en staart eindigen op plaats 5 en 6. Is wel eens anders geweest of zou dat toch komen doordat ze met zijn tweetjes in de zelfde auto komen en mogelijk de tactiek al vooraf doornemen. Vandaag was het dan mooi de verkeerde. Wie het weet mag het zeggen.

In vak B was het opnieuw Wim Langstraat die middenin het vak een mooie 15 kilo kon aanbieden en weer een 1 mocht noteren. 2 punten waren er voor Patrick Vroegh die de weegschaal zag stoppen bij 11.5 kilo. In dit vak in ieder geval meer vis dan voorop maar ook dat is eigenlijk geen nieuws. Meer en meer lijkt de vis zich rondom de jachthaven goed naar de zin te hebben. Helaas kunnen we niet allemaal daar zitten dus blijft de loting deels het resultaat bepalen maar da’s geen ramp en zien we op veel meer wateren.

Volgende wedstrijd:
30 juli 2016 Voedingskanaal, Spijkenisse.
Verzamelen om 06:30 uur.
Tot dan!