Giel en Adriaan maken favorietenrol aan het Spui waar.

Donderdag, 5 juli 2012

De 7e wedstrijd van het seizoen werd gevist aan het Spui. Voor enkele vissers een topdag, maar ook voor diverse vissers een tegenvallende visdag.

Na flink te hebben getraind en daarbij flink vis te hebben gevangen was Giel vooraf een van de favorieten om aan het Spui te winnen. Omdat Adriaan vorig jaar ook niet te verslaan was aan het Spui, was hij de andere favoriet vandaag. Beiden konden de “druk” aan, en hebben hun vak gewonnen met respectievelijk 6,2 kg en 17,8 kg. Waarbij Adriaan maar net Bert Otten wist te verslaan met het kleine verschil van 56 gram.

Met een totaal gewicht in vak A van 14,7 kg , tegenover 49,0 kg in het B-vak, was er een behoorlijk verschil in de vangsten. In vak A waren er naast Giel nog 4 vissers die 1 of 2 brasems vingen, maar konden de overige 6 vissers de brasems niet verleiden om in hun aas (en haak) te bijten, en werden “lastig gevallen” door grondels. Maar ja…het is wel vis, en kan toch een redelijk resultaat opleveren.

In het B-vak waar Adriaan en Bert al bijna ¾ van het totaalgewicht van dit vak voor hun rekening namen, waar het 5 vissers die 1 of meer brasems wisten te vangen. Maar waren er ook nog 4 vissers die de weegschaal niet konden laten uitslaan.

De uitslagen, verslagen en tussenstand van de zaterdagcompetitie 2012, zijn terug te vinden door in het menu "Wedstrijden" te klikken op "Zaterdagcompetitie". Of door het klikken op deze link.

Foto's van deze wedstrijd zijn terug te vinden in het "Foto-album"