Bernisse …. Massieve gewichten maar niet voor iedereen.

Zondag, 14 augustus 2016

Verslag 10 wedstrijd, Bernisse.

Voor de 10e wedstrijd weer naar de Bernisse. Vooraf was er al veel gevist en de vangsten waren meer dan goed echter de begroeiing in het water zou wel een probleem kunnen worden. De oplossing werd door uw wedstrijdcommissie gevonden door aan de kant van Simonshaven zo ver mogelijk van de hoek weg te blijven waar normaal zo veel vis wordt gevangen. Aldaar was de meeste ellende aangetroffen dus prima door daar niet uit te zetten. Er was ruimte voldoende om zes man hier weg te zetten en dus was het met een kantje vanaf de vakantiewoningen tot aan de knik maar even afwachten hoe de vis zich zou gedragen. De laatste twee kantnummers stonden nu op plaatsen waar nooit uitgezet wordt maar deze twee nummers moest je dus wel hebben bleek achteraf. In het A vak onder het restaurant was er geen probleem met de plantengroei dus hier was een prima vak weg te prikken door uw commissie.

In vak A was het Patrick Vroegh die op 5 zijn korf naar 60 meter slingerde en dit volhield, niet twijfelde en ging wisselen. Door dit geduld en doordat de vis al dat lekkers na wat uren had gevonden wist hij uiteindelijk zijn vis te vangen. Met even 13 kilo scoorde “Pat” een dikke 1. Twee punten waren er voor langslaper John de Neef die weer gillend wakker werd (maar niet van de wekker!). Snel de commissie geïnformeerd en met wat vertraging op zijn kopnummer plaats genomen. Met bijna 9 kilo had de pantoffelman een prima ochtend.

In vak B was het echt weer loten. Als eerder aangegeven waren er twee nummers die er echt uit sprongen. Wim Langstraat viste op kop naar bijna 35 kilo en een 1 en blijft zo alleen maar vakwinsten noteren. 2 punten waren er voor zijn buurman “good old” Jan Zevenbergen (nog lang niet de oudste van de groep hoor!) die net onder de 24 kilo scoorde en ook dik tevreden mocht zijn.
Het vermelden waard; Geïnformeerd door Klaas over de aanrijding van Bert en Gaby onderweg naar Voorne Putten waardoor Bert niet mee kon vissen. Auto total loss maar beide gelukkig alleen maar wat kleine verwondingen/klachten (nek en ribben). Beide wunschen wir Gute Besserung. Tot snel/bis bald.

27 augustus Voedingskanaal, Spijkenisse.
Verzamelen om 06:30 uur.
Tot dan!