Veel regen tijdens 8e wedstrijd aan het Voedingskanaal.

Zaterdag, 21 juli 2012

Arend en Giel winnen hun vak met respectievelijk 13 kg en 11 kg.

De schoolvakanties hebben de eerste week er al weer op zitten en het lijkt meer op de herfstvakantie dan de zomervakantie. Helaas was het tijdens deze wedstrijd aan het Voedingskanaal ook treurig gesteld met het weer; flinke hoeveelheden regen en daarbij ook flink wat wind tijdens buien. John was de enige die rekende op een mooie zomerdag en moest dus helaas na een uur vissen naar huis voor droge kleren. De overige vissers waren goed op deze herfstachtige omstandigheden voorbereid en wisten er een mooie visdag van te maken door ruim 80 kg vis te vangen.

De winnaars van deze 8e wedstrijd waren Arend (13 kg) en Giel (11 kg). Giel behaalde hiermee zijn derde winst op rij (!!) en is dus duidelijk de man in vorm. Arend heeft met deze winst ook al weer de derde overwinning dit seizoen op zak en staat daardoor net achter Giel in het klassement.

De vangsten waren voor de winnaars hoofdzakelijk brasem, maar er werd ook veel kleinere vis gevangen (voorn, winde, bliek) en dat op relatief korte afstand. In vergelijking met de vorige wedstrijd (5e wedstrijd, 2 juni 2012) op dit stuk van het Voedingskanaal is er in ieder geval (veel) meer gevangen en had ook iedereen vis. Hopelijk is dat de volgende wedstrijd ook zo, en is de zomer dan echt begonnen.

De uitslagen, verslagen en tussenstand van de zaterdagcompetitie 2012, zijn terug te vinden door in het menu "Wedstrijden" te klikken op "Zaterdagcompetitie". Of door het klikken op deze link.

Foto's van deze wedstrijd zijn terug te vinden in het "Foto-album"