Redelijke vangsten na verplaatsing naar het Voornse kanaal.

Zondag, 11 september 2016

Verslag 12e wedstrijd, Voornse kanaal 31 - 61

Voor de 12e wedstrijd niet als gepland naar de Bernisse want door de overmatige plantengroei was dat helaas niet meer mogelijk. Uitwijken dus en in al hun wijsheid had uw commissie gekozen voor het Voornse Kanaal. Op steiger 31 t/m 61 moest het dan maar gebeuren. Niet geheel ontoevallig ook het deel waar we later dit seizoen nog een keer of wat gaan bivakkeren. Lastig vooruitzicht op deze dag want veel vraagtekens. Zou er nog wat brasem te vangen zijn of is de voorn al massaal op dit deel aanwezig was natuurlijk de vraag vooraf. En hoe pakken we dat dan weer aan? Ieder maakte de voor hem beste keuze natuurlijk.

In vak A was het Ed (paar visjes) Verbaas die na twee (wedstrijd)dagen afwezigheid weer even liet zien hoe het moet aan het kanaal. Met veel geduld wachten, wachten, wachten …. En dan in de laatste 1.5 uur geweldig toeslaan. Met 6 dikke vissen (balletje, balletje) en een respectabele 11 kilo dik vakwinnaar. Wim Langstraat viste naast Ed met een zak vol voorn naar een knappe 6 kilo en viste zo een 2.

In vak B was het Bert Otten die rustig vissend kort achter elkaar twee dikke platten wist te verschalken (ook hier weer knikkkers) en met wat klein spul een ruime 4 kilo aan kon bieden en zo weer een 1 noteerde. Een 2 was er voor Piet Barendregt die op de kop met de stok aan iets meer dan 2 kilo voorn voldoende had.

Volgende wedstrijd:
24 september Voedingskanaal, Spijkenisse.
Attentie, attentie: Laatste maal 5 uur vissen echter verzamelen om 07:00 uur (anders is het nog erg donker).
Tot dan!

Uw wedstrijdcommissie.