Geweldige vangsten bij 9e wedstrijd aan het Spui.

Dinsdag, 31 juli 2012

Adriaan, Giel en Bert vangen elk meer dan 30 kilo!!

We hebben er lang op moeten wachten maar de afgelopen week was het dan echt zomer in Nederland. De zon was volop aanwezig en de temperatuur ging op sommige dagen zelfs richting de 30 graden. Op vrijdag (de dag voor de wedstrijd dus) sloeg het weer echter om en trokken regen- en onweersbuien over het land en maakten een einde aan deze zomerse week. De grote vraag was natuurlijk of deze weersomslag van invloed zou zijn op de vangsten.

Door diverse afzeggingen hadden we 2 vakken met 10 man: Vak A, kantnummer 1-10. Vak B, kantnummer 17-26. Bij het loten pakte Giel nummer 1 en Adriaan nummer 3. Omdat beide mannen hun visje wel weten te vangen aan het Spui leek dit vooraf een aardige strijd te zullen worden. Zeker gezien het feit dat Giel de laatste 3 wedstrijden heeft gewonnen en dus “in vorm” is. Daar tegenover staat dat Adriaan sinds vorig jaar alle wedstrijden aan het Spui overtuigend heeft gewonnen.

In vak B ving Bert (kantnummer 26) al vrij snel enkele brasems, en ook diverse andere vissers hadden al vrij snel vis in het net. Dit beloofde dus een mooie visdag te worden, en dat werd het ook; er is in totaal 215 kg vis gevangen!! Dat zijn weer ouderwetse uitslagen. Zou het dan toch niet zo slecht zijn gesteld met de visstand…?

Maar de echte strijd vond toch plaats in het A-vak. Zoals verwacht streden Giel en Adriaan om de winst. Beiden hadden ze de brasems er goed op zitten en het zou daardoor tot het laatste moment spannend blijven wie met de eer ging strijken. Uiteindelijk bleek bij het wegen dat Giel 33,8 kg had gevangen, en Adriaan 30,8 kg…!!Van beide mannen een geweldige prestatie. Maar de winnaar was dus toch Giel en haalde daarmee zijn 4e zege op rij, en zijn 5e in totaal.

In het B-vak was Bert de overtuigende winnaar met 33,6kg.
Er waren dus 3 vissers met een gewicht van boven de 30kg en er waren ook nog 6 man die meer dan 10 kg hadden. De weersomslag van gisteren had dus zeker geen negatieve gevolgen voor de vangst. Sterker nog, deze 9e wedstrijd was verreweg de beste tot nu toe. Hopelijk hebben we de 2e helft van het seizoen nog een paar wedstrijden met zulke geweldige vangsten!

De uitslagen, verslagen en tussenstand van de zaterdagcompetitie 2012, zijn terug te vinden door in het menu "Wedstrijden" te klikken op "Zaterdagcompetitie". Of door het klikken op deze link.

Foto's van deze wedstrijd zijn terug te vinden in het "Foto-album"