Stuivertje wisselen aan kop na lastige morgen aan het Voedingskanaal.

Dinsdag, 27 september 2016

Verslag 13e wedstrijd; Voedingskanaal, Spijkenisse.

Voor de 13e wedstrijd weer naar het Voedingskanaal. Dit water en september kan uit ervaring puttende wel eens lastig zijn maar dat was vooraf tijdens diverse oefenpotjes niet echt te merken. Goede vangsten die weer afgewisseld werden met magere dagen en zo’n magere dag was het deze zaterdag helaas dus ook. In beide vakken werden er verschillende hengel types ingezet waarbij na afloop de conclusie getrokken kon worden dat het vandaag met de feeder te doen was. Garantie tot op de hoek zou ik zeggen want morgen is het weer anders. En wie vooraf dacht goed te zitten kwam soms ook nog eens bedrogen uit. (Wedstrijd)Vissen is en blijft dus een apart fenomeen. Wat we vandaag leren is morgen weer achterhaald en volgende week is de winnende aanpak van vandaag weer compleet een mislukking. Maakt het er natuurlijk wel weer leuker op maar zeker niet makkelijker.

In vak A was het Jan Zevenbergen die aan de binnenkant van het vak vanaf het begin wat aas bracht en zo de brasem die er echt wel is aan de praat kreeg. Met twee fraaie vissen, en een paar voorns voor de afronding, stopte de weegschaal voor Jan op 3.3 kilo. Een 2 was er voor Theo Bakker die vissend op kantnummer twee met de feeder een hoop klein spul en een fraaie brasem wist te foppen (hij wist het alleen zelf niet) en zo met 1.6 kilo afsloot. 2x feeder dus 1 en 2.

In vak B was het Patrick Vroegh die op kantnummer 9 een fraaie ochtend beleefde en de juiste lengte koos en recht voor het gat en ook met de feeder ruim 5.6 kilo wist te scoren. Een 2 was er voor Bert Otten die aan de binnenkant vissend in het laatste deel zijn vis wist te scoren. Met 2.8 kilo hield het echter wel op. En ook hier feeder eindigend op 1 en 2. Maar zoals reeds gezegd is het de volgende keer weer geheel anders. Na het opmaken van de nieuwe stand is het stuivertje wisselen geworden. “Good old” Jan Zevenbergen staat weer fier aan kop, de verschillende zijn echter gering.

Volgende wedstrijd:
8 oktober Voornse kanaal, steiger 31 – 61.
Attentie, attentie: 4 uur vissen, verzamelen om 07:30 uur (uitslapen dus!!) bij de ijzeren brug.
Tot dan!

Uw wedstrijdcommissie.