10e Wedstrijd Zaterdagcompetitie gewonnen door Jan en Giel

Zondag, 19 augustus 2012

Deze 10e wedstrijd is gevist op een nieuwe locatie aan het Voedingskanaal, nabij de Hartelbrug.

De 10e wedstrijd aan het Voedingskanaal zou worden gevist aan de Plaatweg, maar doordat er aan deze zijde van het kanaal veel waterplanten tot kort aan de wateroppervlakte groeiden, heeft de wedstrijdleiding het verstandige besluit genomen om naar de overkant, nabij de Hartelbrug uit te wijken. Omdat deze dag behoorlijk zonnig beloofde te worden, hadden we hier bovendien ook geen “last” van recreanten.

Aan beide kanten van de Hartelbrug was een vak uitgezet voor in totaal 20 vissers. Het waren mooie visstekken, maar het belangrijkste was natuurlijk of er hier ook vis zat. De enige referentie die we hadden was van Giel, die aan deze kant van het Voedingskanaal redelijk wat keren heeft gevist, en daarbij goed vis heeft gevangen.

Vooral met de vaste stok was ook hier te merken dat er groen (waterplanten) aan de waterkant groeide, maar was aanzienlijk minder dan aan de Plaatweg. Vis zat er duidelijk ook, want in vak A had André al binnen 5 minuten de eerste brasem te pakken. Het vervolg bleek echter dat voornamelijk voorns zijn stek hadden bereikt en André wist er daarvan een groot aantal te vangen. Arend en Giel hadden in dit vak halverwege de wedstrijd al diverse brasems gevangen, maar in de tweede helft van de wedstrijd werd de feedertop nauwelijks nog krom getrokken. Op de kop wist Patrick verspreidt over de wedstrijd enkele brasems te vangen, en maakte daardoor ook kans om dit vak te winnen. Wat betreft de lagere nummers in dit vak, was het ronduit slecht en werd en maar een enkel visje gevangen. Alleen Adrie wist hier een brasem te vangen.

In vak B, waar aanzienlijk meer vis is gevangen dan in A, waren het vooral Jan en Fred die de brasems er goed op hadden zitten. De ene na de andere brasem gleed in het net en wie uiteindelijk de winnaar zou zijn, was tot de weging aan toe spannend. Leo viste hier overigens zijn beste wedstrijd van het seizoen, met bijna 6 kilo werd hij in ieder geval 3e; een knappe prestatie.

Maar wie waren de uiteindelijke winnaars? Met zijn 5e winst op rij (!!) was het Giel die het A-vak won, met 6,6 kg. Tweede werd Patrick en Arend was de derde man op het podium. Maar de echte spanning voor de winst, was in het B-vak, tussen Jan en Fred. Uiteindelijk had Jan 16,951 kg en had daarmee 104 gram meer vis dan Fred. Fantastische vangsten dus van beide mannen!

De uitslagen, verslagen en tussenstand van de zaterdagcompetitie 2012, zijn terug te vinden door in het menu "Wedstrijden" te klikken op "Zaterdagcompetitie". Of door het klikken op deze link.

Foto's van deze wedstrijd zijn terug te vinden in het "Foto-album"