Vaste stok het wapen aan het Voornse Kanaal.

Woensdag, 12 oktober 2016

Verslag 14e wedstrijd; Voornse kanaal.

Voor de 14e wedstrijd naar het Voornse kanaal. Op het gedeelte met de steigers 31 – 61 was er weer een fraai parcours uitgezet met tussen alle deelnemers een vrije steiger. Echt het recept aan het kanaal om allemaal lekker in de vis te kunnen zitten. We moeten het natuurlijk zelf doen maar een extra tussensteiger levert gewoonweg meer vis op. Allemaal naast elkaar is nog steeds een optie maar dan wordt het toch wat krapper en merken we ook aan de vangsten. Wie hierover nog wat aanvullends wil roepen wordt voorafgaand uitgenodigd de plaatjes van het laatste WK te bekijken. Hier konden de deelnemers zonder veel inspanningen van de boterhammen uit de lade van de buurman snoepen!
Vooraf was er weer gevist aan het kanaal en de vangsten en dus ook de vooruitzichten waren niet best. Er gingen zelfs stemmen op de gehele “match” te verplaatsen maar dat gaat gezien de regelgeving van de Federatie natuurlijk niet. De wedstrijd zelf was er trouwens een om door een ringetje te halen als we alleen naar het weer kijken. Gewoonweg een prima ochtend met hier en daar toch voldoende vis. Als het juiste wapen maar werd ingezet!

In vak A was het Hans van der Torre die op de kop (steiger 31) aan een klein beetje voorn maar ook 2 dikke platten met bijna 4 kilo het vak winnend afsloot. Lucky “Hansie Hansie” pakte ook nog eens de dagprijs (verloting) dus zijn dag kon echt niet meer stuk. Een ruime 2 kilo was er voor Patrick Vroegh die met 28 gram meer zijn buurman aftroefde en zo een mooie 2 “maakte”. De stok was beslissend in vak A (sla op in uw geheugen heren!) hoewel het vak weliswaar gewonnen met de feeder maar Hans was ook de enige die aan de feeder vis van betekenis heeft gevangen.

In vak B was het Wim Langstraat die ook de juiste keuze maakte en met iets meer dan 2 kilo het vak won. Secuur en kort vissen en dit 4 uur volhouden zonder switch naar de feeder was ook hier de boodschap. Albert Kannegieter nam de tip van Wim ter harte en wist op de kop een twee te scoren door ook kort wat voorn en een dikke brasem te landen. Ook in dit vak met de feeder weinig kans!
De nieuwe tussenstand leert dat Wim weer aan kop gaat maar dat het nog erg spannend kan worden want de verschillen blijven erg klein. Met nog wel de conclusie dat de strijd om de Ons Genoegen trofee al klaar is. Patrick Vroegh kan niet meer gepasseerd worden en is nu al de eindoverwinnaar van dit nevenklassement en mag een jaar lang die beker poetsen!

Volgende wedstrijd:

22 oktober Voedingskanaal, Spijkenisse. Op veler verzoek in het schema geplaatst voor oktober. We zijn erg benieuwd naar het resultaat!

Attentie, attentie: Opnieuw 4 uur vissen, verzamelen om 07:30 uur (uitslapen dus!!).

Tot dan!
Uw wedstrijdcommissie.