Arend en Adriaan winnen 11e wedstrijd aan het Spui.

Woensdag, 29 augustus 2012

Met ruim 18 kg was Arend de winnaar in het A-vak, en daarmee behaalde hij al weer zijn 4e overwinning dit seizoen. In het B vak werd Adriaan de winnaar met een gewicht van bijna 40kg (!!), en heeft hij (weer) een geweldige prestatie geleverd aan het Spui.

Met 18 vissers was deze wedstrijd aan het Spui de wedstrijd met het minste aantal vissers dit seizoen tot nu toe. Waarschijnlijk hield vakantie en het weer enkele vissers thuis, want de voorspellingen deze dag waren niet echt best. En de weersvoorspelling klopte (helaas); een paar pittige buien en een stevige wind.

Na de vorige wedstrijd waarbij Adriaan net verloor van Giel, was er vandaag niemand die hem van de overwinning kon afhouden in het B-vak. Met bijna 40 kg was het verschil met de nummer twee bijna 32 kg. Een klasse apart dus, en hiermee kwam zijn puntentotaal na 3 wedstrijden aan het Spui op slechts 4 punten en een totaalgewicht van ruim 88 kg! Hans was “the best of the rest” en Leo werd voor de tweede opeenvolgende wedstrijd derde.

Wie de winnaar in het A-vak zou worden, was een stuk spannender. Er werd in dit vak op diverse stekken aardig vis gevangen, waarbij het in het begin van de wedstrijd vooral (lastige) grondels waren. Iedereen was dus redelijk snel van de “nul” maar alleen met brasems valt er natuurlijk aan het Spui te winnen. Daar werden er gelukkig ook behoorlijk wat van gevangen, waarbij Arend op 7 en Bert op 9 (op de kop) de meesten wisten te vangen. Arend won uiteindelijk met ruim 18 kg en Bert werd tweede met bijna 17 kg.

De uitslagen en tussenstand van de zaterdagcompetitie 2012, zijn terug te vinden door in het menu "Wedstrijden" te klikken op "Zaterdagcompetitie". Of door het klikken op deze link

Foto's van deze wedstrijd zijn terug te vinden in het "Foto-album"