Koude, natte neuzen en vispakken maar bovenal magere vangsten aan het Voornse Kanaal.

Dinsdag, 8 november 2016

Verslag 16e wedstrijd; Voornse kanaal.

Voor alweer de 16e wedstrijd naar het Voornse kanaal. Op het gedeelte met de steigers 31 – 61 was er weer een fraai parcours uitgezet met tussen alle deelnemers een vrije steiger. Echt het recept aan het kanaal om allemaal lekker in de vis te kunnen zitten. We moeten het natuurlijk zelf doen maar een extra tussensteiger levert gewoonweg meer vis op. Allemaal naast elkaar is nog steeds een optie maar dan wordt het toch wat krapper en merken we ook aan de vangsten. Dat het vandaag niet zo heel veel uitmaakte hoe er uitgezet wordt moge blijken uit de uitslag. Het was gedurende de wedstrijd aanvankelijk redelijk weer maar naar het einde toe werd het vervelend nat en koud, een dag om eigenlijk snel te vergeten.

In vak A was het Patrick Vroegh die kantnummer 1 pakte en op steiger 31 met 2.4 kg het vak naar zich toe trok. Een 2 was er voor Bert Otten die op 5 (steiger 39) met precies 2 kilo rond een beetje te kort kwam. Rest van het vak moest het met beduidend minder doen. Jammer maar helaas is het niet anders.

In vak B was het Ed Verbaas die weer eens liet zien dat het soms niet zo heel moeilijk hoeft te zijn. Gewoon goed loten en de juiste aanpak kiezen en zorgen dat de aanwezige vis jouw aangebonden aasjes lekker vinden. Met bijna 5 kilo een fraaie 1 voor good old Ed. Qua leeftijd zit er niet zo heel veel verschil in maar ook de nummer twee van het vak is een “gouwe ouwe”. Adrie Groenenboom (hoe lang vist die nou al wedstrijden binnen H.S.V. Ons Genoegen? …. een kleine inschatting ….. 45 jaar) viste met ruim 4 kilo op de staart naar een mooie tweede plaats. Ook hier deels erg magere vangsten in het vak ….

Volgende wedstrijd:

19 november Voornse kanaal, steiger 1 – 30 (verzamelen bij Cebeco dus). Mogelijk volgt nog een ad hoc verplaatsing Westwaarts. Wie vooraf vangstgegevens wil delen met de commissieleden wordt van harte uitgenodigd dit te doen. Met nog twee dagen te gaan en weer een nieuwe lijstaanvoerder wordt het nog “retespannend”!

Verzamelen om 07:30 uur.

Tot dan!