Engel van Verpa 2012: Adriaan en Nico winnen 2e dag.

Zondag, 23 september 2012

Adriaan Zevenbergen en Nico Postema winnen de tweede dag het vak met bijna 60 kg en worden overall 4de .

Op zaterdag 15 en zondag 16 september organiseerde Verpa weer haar jaarlijkse koppelwedstrijd om de Engel van Verpa. Gevist werd er aan het Volkerak en het Haringvliet. De vis had er zin en het zonnetje scheen er stevig op los. Kortom, alle ingrediënten waren aanwezig voor een schitterend visweekend.

Hoewel de vis al de eerste dag flink los was, was het bij ons nog niet geweldig. Na zes uur vissen hadden we zeven brasems met een totaalgewicht van bijna 15 kg. Een zesde plaats was ons deel.

Dag twee begon goed. Adriaan pakte het kantnummer waar de dag voordien was gewonnen aan het haringvliet, nr 3. We besloten vandaag alles of niets te spelen. Vanaf het begin werden er direct veel wormen geknipt en na een uurtje hadden we beide een paar brasems gevangen. Op een gegeven moment viel Adriaan niet meer stil. Werkelijk iedere inzet resulteerde in een mooie brasem, hij ving 41 brasems. Uiteindelijk wonnen we ons vak met bijna 60 kg. Overall werden we 4de.