Verplaatsing aan Voornse Kanaal levert vis op.

Maandag, 28 november 2016

Verslag 17e wedstrijd; Voornse kanaal, Molshoek

Voor alweer de 17e wedstrijd naar het Voornse kanaal. Planning was dit te gaan doen op het deel van steiger 1 tot en met 30 maar gezien de zeer slechte prognoses is daar door uw commissie van afgezien en hebben zij een verplaatsing naar de Molshoek voorgesteld. Waarom Molshoek ….. omdat er door allerlei zaken door de Federatie geen vergunning meer wordt afgegeven voor het deel voor de deur van dansschool Ri-Jo. Resteert het deel van het de zwaaikom (voor insiders “het Geitenweitje”, waarom weet ik niet want ik heb er nog nooit een geit gezien) tot aan steiger 1. Door het nog deels aanwezige riet worden de afstanden wel erg groot en dus is er eigenlijk niet met goed fatsoen twee vakken met gelijke kansen te maken. Dus naar de Molshoek. Op dit deel was het van oudsher redelijk tot goed vis vangen in deze periode dus we waren erg benieuwd. Reeds enkele weken terug was er al erg veel vis gezien dus de verwachting was hoopvol en de verplaatsing zou ons niet teleurstellen.

In vak A was het Patrick Vroegh die opnieuw kantnummer 1 pakte (“de man met de gouden kla….” nou echt niet, want Pat had gewoon de laatste koker uit de doos). Uit de wind naast de laatste boot pakte Patrick met het stokkie 3 kilo voorn en scoorde een 1 en met dit resultaat alvast een voorschot nam op prolongatie van de titel die hem haast niet meer kan ontgaan. Op de staart (al was het helemaal geen staartnummer) was het Wim Langstraat die met 2.9 kilo een ons te kort kwam en zijn laatste kwartiertje (compleet stilgevallen) nog wel eens zal heugen.

In vak B zat Theo Bakker rechts van Wim op 6 en had dus ook hier geen kopnummer maar dit weerhield hem er niet van om met de stok op 11 meter 5.4 kilo (waaronder een bonusbrasem) te landen en zo fraai het vak wist te winnen. Op de staart (dit was wel een echt kopnummer) zat Ed Verbaas die met een zeer sterke eindsprint in de laatste minuten nog een mooie 2 wist te produceren met 4.4 kilo.

3 december Voornse kanaal, alweer de allerlaatste van dit seizoen.
Hierna zullen de meesten onder ons de hengeldelen eens stevig oppoetsen en wegbergen, sommigen zullen nog een visje gaan vangen maar voor wat betreft de competitie binnen Ons Genoegen is het dan toch echt alweer gedaan dit jaar.

Verzamelen om 07:30 uur.

Tot dan!