Andre en Patrick winnen 13e wedstrijd aan de Bernisse.

Woensdag, 26 september 2012

Ondanks de tegenvallende vangsten weten Patrick en Andre op knappe wijze hun vak te winnen.

Vandaag was het de laatste keer verzamelen om half 7. Bij aankomst bleek dat dit vroeg zat was, want het was nog volop donker en om die reden begonnen Theo en Jan dan ook later met het uitzetten van de kantnummers. Niet alleen dat het langer donker is, maakte duidelijk dat de herfst echt begonnen is, maar ook de pittige buien afgelopen nacht en bij aankomst maakten dat duidelijk.

Deze 2e wedstrijd aan de Bernisse waren we met 22 man. Bij de loting bleek dat Giel en Adriaan naast elkaar kwamen te zitten. Gezien het feit dat beide heren elkaar nauwelijks ontlopen qua (afstand)gooien en in het klassement dicht bij elkaar staan, beloofde dit vooraf een spannend duel te gaan worden. Op de kop, naast Giel, zat Patrick die natuurlijk zijn uiterste best ging doen om deze 2 werpkanonnen te verslaan.

In het andere vak, bij het restaurant, leek vooraf niet echt duidelijk te zijn wie de favorieten waren voor de winst in het vak. Het enige wat we wisten, is dat de week voorafgaand aan de wedstrijd nog redelijk brasem was gevangen direct achter het restaurant en dat de altijd favoriete kopplekken waren geloot door Ed (op steiger) en Theo (bij het boompje).

Om 10 over 8 begon de wedstrijd waarbij naast het gebruikelijke voorvoeren met de feeder, er toch ook enkele vissers voerden voor de vaste stok. Er stond een stevig windje (vooral tijdens buien) maar tussen de buien door was er ook ruimte voor een aangenaam zonnetje.

Tijdens het verloop van de wedstrijd bleek dat er met de feeder nauwelijks een visje was te vangen en dat Patrick de enige was die wel de brasems tot azen wist te verleiden en ving dus geregeld een brasem. Andre (in het A-vak) die vanaf begin af aan wisselde met de vaste stok en de feeder had na een uurtje besloten om op 4 meter uit de kant op voorntjes te gaan vissen. Enkele andere vissers deden dit later in de wedstrijd, maar de voorsprong die Andre had, heeft hij niet meer uit handen gegeven. Uiteindelijk wist hij er zo’n 100 te vangen wat een gewicht opleverde van 897 gram. Theo werd 2e met 805 gram en veroverde daarmee de koppositie in de Ons Genoegen Trofee, en Edwin werd 3e met 257 gram (35 vissen).

In het andere vak bleef de verwachte strijd tussen Adriaan en Giel uit. Beide heren wisten zelfs geen enkele beet te krijgen. De overtuigende winnaar met maar liefst 14 brasems was Patrick!! Een knappe prestatie, zeker gezien ook de resultaten van de overige vissers. Tweede werd hier Wim (665 gram) en derde Adrie (596 gram).

De uitslagen en tussenstand van de zaterdagcompetitie 2012, zijn terug te vinden door in het menu "Wedstrijden" te klikken op "Zaterdagcompetitie". Of door het klikken op deze link.

Foto's van deze wedstrijd zijn terug te vinden in het "Foto-album".