Volop regen tijdens 14e wedstrijd aan het Voorns Kanaal

Woensdag, 10 oktober 2012

Na de winst bij de eerste wedstrijd aan het Voorns Kanaal (9 april) weten Arend en Andre de 2e wedstrijd aan dit kanaal weer te winnen.

De 14e wedstrijd aan Het Voorns Kanaal was er één waarbij de regen met bakken uit de lucht kwam vallen. Pas tegen het eind van de wedstrijd werd het droog en kwam zelfs de zon nog te voor schijn. Ondanks het slechte weer waren er toch 22 vissers op komen dagen en hoopten natuurlijk op een gunstige loting. De nummers 1 en 2 van het klassement (resp. Giel en Arend) lootten op de kop en staart en waren dus zeer tevreden. In het andere vak zat Rens op de kop en omdat 26 een “slaper” was, was Jan Zevenbergen de laatste in de rij.

Ook voor deze wedstrijd was er door diverse vissers geoefend en was het duidelijk geworden dat er met de feeder slecht werd gevangen op dit stuk. Om die reden begonnen de meesten dan ook met de vaste hengel op slechts enkele meters vanaf de kant. Op die manier werd geprobeerd om met een groot aantal voorns toch de nodige kilo’s te vangen.

Enkele vissers hadden de voorns er goed op en vingen met regelmaat vis. Met name Andre heeft deze discipline aardig onder de knie en de voorns die hij ving waren bovendien van een mooi formaat. Na de wedstrijd van 2 weken geleden waarbij hij er al zo’n 100 wist te vangen (waren wel aanzienlijk kleiner) was hij goed op weg om vandaag weer een goed resultaat te halen.

Bij degenen waarbij het niet zo goed liep, probeerden het toch ook met de feeder en hoopten daarmee op een bonusvis. In Vak B was het echter alleen Edwin die dat lukte. Met nog een kwartier te gaan gooide hij voor de tweede keer in met de feeder en na enkele minuten was het raak. Uiteindelijk werd hij met deze brasem en zo’n 25 voorns vierde. Winnaar werd hier uiteindelijk toch Andre met 2611gram, en won daarmee zijn tweede wedstrijd op rij.

In het A-vak wist Arend overtuigend te winnen met 5 brasems (7087 gram) en het was daarmee al zijn 6e wedstrijd die hij wist te winnen dit seizoen. Giel wist tweede te worden en is daardoor nog steeds overtuigend de koploper.

De uitslagen en tussenstand van de zaterdagcompetitie 2012, zijn terug te vinden door in het menu "Wedstrijden" te klikken op "Zaterdagcompetitie". Of door het klikken op deze link.