Wim en Andre winnen met de vaste stok aan het Voorns Kanaal.

Donderdag, 25 oktober 2012

Deze 15e wedstrijd was het gelukkig droog en was de temperatuur hoog voor de tijd van het jaar. Al bij aankomst om half 8 was het 14 graden en zou deze dag stijgen naar de 20 graden. De matige wind stond over het kanaal vanaf links. Ondanks enkele afzeggingen waren we toch nog met 21 vissers.

Bij het uitzetten bleek dat enkele karpervissers ons voor waren, waardoor er op de kantnummers 1 en 2 niet kon worden gevist. Ook vandaag was de keuze vaste hengel of feeder weer belangrijk hoe je zou eindigen. In tegenstelling tot twee weken waren er nu meer vissers die de gok waagden met de feeder. Bij enkele oefensessies bleek namelijk dat er op dit stuk wel regelmatig brasems werden gevangen.

Al snel na het startsein om kwart voor negen werden door diverse vissers al wat voorns gevangen. Ook bij Wim was dit het geval en na enige tijd zat de vaart er goed in en werd de ene na de andere gevangen, waarbij er ook geregeld geschept moest worden. Andre van Noort (de man in vorm) die in het B-vak zat, had de voorns er goed op zitten en het zag er al snel naar uit dat hij de derde wedstrijd op rij zou winnen. Adriaan (op kopstek) zat echter naast hem met de feeder en wist diverse brasems te vangen en zou daardoor ook mogelijk dit vak kunnen winnen.

Uiteindelijk werd Andre toch de winnaar, met bijna 7kg aan voorns en is hij inmiddels in het klassement aardig gestegen. Adriaan werd knap tweede en deed daardoor ook goede zaken voor de tussenstand. Zijn directe “concurrenten” hadden allemaal een slechte dag en dus een afschrijver. Giel daarentegen werd nog vierde, en staat daardoor nog steeds bovenaan.

In het A-vak heeft uiteindelijk Wim zichzelf een leuk verjaardagskado gegeven door te winnen met 3809 gram aan voorns. In dit vak wisten alleen Ed en Klaas een brasem te vangen, en bleek er ook aanzienlijk minder kilo’s te zijn gevangen dan het B-vak (17,3 kg om 33,2kg).

De uitslagen en tussenstand van de zaterdagcompetitie 2012, zijn terug te vinden door in het menu "Wedstrijden" te klikken op "Zaterdagcompetitie". Of door het klikken op deze link.

Foto's van deze wedstrijd zijn terug te vinden in het "Foto-album"