Tegenvaller aan het Voornse kanaal.

Zaterdag, 13 mei 2017

Verslag 3e wedstrijd Voornse Kanaal, steiger 151 – 179.

Voor alweer de 3e wedstrijddag naar het Voornse Kanaal. Dit jaar een primeur door te kiezen voor het eerste deel vanaf de Groene Kruisweg. In de week voorafgaand aan onze wedstrijddag was hier zeer veel vis gevangen door een grote club Engelse visvrienden en naar het schijnt nog veel meer gevoerd. Zakken vol met wormen, blikken vol mais en emmers vol voer zijn er gesignaleerd. Met het idee dat we eens lekker veel brasem konden gaan vangen was er bewust voor dit deel gekozen maar als dit in de week ervoor compleet wordt overvoerd laat dit duidelijk zijn sporen na. Niet de hoeveelheden die verwacht werden maar dat kan net zo goed aan ons liggen … we knoeien ook maar wat aan tenslotte! Wel weer als bijna gebruikelijk de steigers om en om bezet zodat er voor iedereen voldoende ruimte beschikbaar was. Deze manier van uitzetten moet extra vis opleveren al was daar vandaag helaas geen sprake van. Met een toch nog wel frisse start werd er gekozen voor feeder en stok waarbij gezegd moet worden dat in beide gevallen vis is gevangen, ook dikke brasem, maar dat aan het eind van de rit de feeder toch weer de beste manier bleek te zijn. Al met al geen super dag zoals sommigen vooraf hadden gedacht, het is helaas niet anders. De vis en niet de visser bepaalt tenslotte voor een belangrijk deel de gang van zaken!

In vak A was er winst voor good old Ed Verbaas die zijn feeder inzette en met 11 kilo een mooie dag had. Hij verspeelde daarnaast nogal wat vis anders had zijn gewicht nog wat hoger geweest. Een 2 was er voor zijn buur Piet Zevenbergen met net 4 kilo. Wel positief allemaal vis waarbij opgemerkt dat Piet Zevenbergen zelfs de vis van “de grote Barendregt” mocht bewaren omdat laatste iets eerder weg moest. Als altijd was de commissie vlijmscherp om te zorgen dat de juiste vis bij de juiste meneer werd weggeschreven natuurlijk. Alhoewel in dit geval ……. naar verluidt is inmiddels “meneer Henk” geraadpleegd voor extra tips!

In vak B was het Wim Langstraat die vissend op het staartnummer zijn kopplaats volledig verzilverde. Met ruim 10 kilo gevangen aan feeder en stok was het voor Wim drie op een rij. Door zijn afwezigheid de komende drie (!) wedstrijden zal dit voor de stand nog wel wat impact hebben maar dat is net als in het het leven, keuzes maken. Een 2 was er voor “Patje” Vroegh die naast Wim met even 9 kilo één dikke vis te kort kwam voor winst. Die vis heeft hij kort voor tijd gelost maar als vaker opgemerkt … als je wint heb je het niet over verspeelde vis, als we een kleine kilo te kort komen natuurlijk wel. Ach, dat is het lot van de (wedstrijd)vissende heren nu eenmaal. Overigens wel een luxeprobleem!