Opnieuw tegenvallende resultaten aan het Voornse kanaal.

Donderdag, 25 mei 2017

Verslag 4e wedstrijd Voornse Kanaal, steiger 151 – 179

Voor alweer de 4e wedstrijddag naar het Voornse Kanaal. Opnieuw hebben we gebruik gemaakt van de steigers in het eerste deel vanaf de Groene Kruisweg. In de week voorafgaand aan onze wedstrijddag is er volgens de overleveringen weer massaal gevist wat de vangsten net als 14 dagen eerder niet ten goede kwam. Met enkele afwezigen en als verrassing een nieuwe deelnemer was het met twee vakken van 6 plaatsen goed toeven aan het kanaal alleen vielen, als gezegd, de vangsten erg tegen. Met zelf een lager gewicht dan begin mei kunnen we nou niet echt juichende verhalen produceren maar het is niet anders. De vis die nog wel wilde zat daarnaast erg geconcentreerd en was zeker niet over de gehele parcourslengte aanwezig. Even kort terug naar de nieuwe deelnemer. Francois Ockers kwam vandaag spontaan aangereden vanaf Flakkee om bij ons deel te nemen. Nooit een probleem natuurlijk en juist goed weer eens nieuwe gezichten te mogen begroeten. Ik hoop dat Francois snel zijn draai zal gaan vinden binnen ons bescheiden wedstrijdclubje en het naar zijn zin zal hebben, aan alle anderen binnen de groep zal dat zeker niet liggen!

In vak A was er opnieuw winst voor good old Ed Verbaas die met zijn feeder net geen 10 kilo brasem wist te verschalken en weer dik tevreden was. Een 2 was er voor zijn buurman Piet Zevenbergen (da’s dus twee kaar naast elkaar) met net iets minder. De weegschaal kwam niet verder dan 9.2 kilo. Nog altijd een respectabel gewicht natuurlijk.

In vak B was het Francois Ockers die kwam, zag en direct ook overwon. Met 7.5 kilo een fraaie 1 op het staartdeel van het B vak en een leuke start binnen Ons Genoegen. Hou dit vooral vol Francois! <br>Jan Verheij,vissend op de staart, kwam wat langzaam op gang maar viste met net iets meer dan 3 kilo zich naar een 2e plaats.

Voor enkele onder ons is het raadzaam toch de grote Barendregt of Kweekel eens te raadplegen. Wie weet hebben meneer Henk en meneer Koos nog wel wat bruikbare tips want dat was vandaag hard nodig. Afijn, bekijkt u zelf de uitslag en u weet direct wie we bedoelen.