Wisselende gewichten aan Bernisse.

Zaterdag, 10 juni 2017

Verslag 5e wedstrijd Bernisse Zuidland.

Voor de 5e wedstrijddag naar de Bernisse. In deze tijd altijd goed voor behoorlijk wat brasem waarbij opgemerkt dat de loting vaak erg bepalend kan zijn. Vooraf was er, voor zover bekend niet gevist, dus er was geen extra informatie te vergaren. Omgaan met de omstandigheden op de wedstrijddag dag dus. En wie dat het beste doet eindigt vaak hoog. Je bent dan natuurlijk wel afhankelijk van waar je loot. Helaas vandaag weer wat mensen die amper vis op hun stek hebben gezien en daardoor met een zeer bescheiden gewicht eindigden of zelf helemaal geen vis aan konden beiden. Helaas is het niet anders ….. Door wat afzeggingen door vakantie, werk of “iets met muziek” toch nog 10 man paraat. Zoals te doen gebruikelijk over twee kanten een vak met elk 5 mannetjes. Een deel van de mannetjes zou trouwens behoorlijk nat regenen want er kwam een buitje en wat onweer voorbij. Niets om ons zorgen over te maken want alles bleef op voldoende afstand zodat de wedstrijd niet onderbroken hoefde te worden.

In vak A was het Piet Barendregt die vissend op de kop voor het restaurant met een fraaie 22 kilo + zijn vak wist te winnen. Het kan haast niet anders dat er hier sprake is geweest van extra tips van “meneer Henk”. Een 2 was er voor Theo Bakker die op kantnummer 3 pas laat op gang kwam maar met bijna 9 kilo ook dik tevreden was.

In vak B pakte Patrick Vroegh het altijd favoriete staartnummer en zou dit volledig benutten. Met net geen 23 kilo een hele beste morgen voor hem en een mooie 1. Een 2 was er voor Francois Ockers die op forse afstand zijn vis wist te vangen en met 18 kilo een 2 op het deel voorin van het B vak scoorde.