Moeilijke visserij aan het Voedingskanaal.

Zaterdag, 24 juni 2017

Verslag 6e wedstrijd Voedingskanaal Spijkenisse.

Voor het eerst dit seizoen naar het Voedingskanaal voor alweer de 6e wedstrijd. Tijdens het uitzetten van het parcours werden leden van de wedstrijdcommissie nog aangesproken door een agent te fiets. De heer agent bleek op dit vroege tijdstip op zoek te zijn naar een verdachte in een blauwe trui, en laat uw wedstrijdcommissie nu net rondlopen in de verenigingskleuren …… Maar geen zorgen, na een kort praatje mochten wij de weg vervolgen en konden de voorbereidingen worden voortgezet.

Tijdens de wedstrijd bleek het moeilijk om een aantal vissen te vangen, het vangen van enkele brasems zorgde al voor een goede klassering. De vis leek wel aanwezig maar aasde vaak niet, enkele vissers bleken zelfs een vis aan de haak te hebben zonder een aanbeet gezien te hebben. Naast de (beslissende) brasems bestonden de vangsten vaak uit (kleine) voorn en bliek.

De 5,3 kilo van Patrick Vroegh bestaande uit 2 brasems aangevuld met een aantal halfwas brasems en kleine blieken bleken genoeg voor de overwinning in het A-vak. Op de kop (eerste plek vanaf de sluis) ving Hans van der Torre twee dikke platten, goed voor een 2e plek met 4 kilo.

In vak B ving Jan Verheij 6,3 kilo en hij viste hiermee een keurige 1 in het midden van het vak op kantnummer 10. Op het staartnummer zat Piet Barendregt en afwisselend met de feeder en de matchhenggel ving hij 5,9 kilo, genoeg voor een tweede plek in het vak.