Brasem laat het flink afweten aan zeiknatte Bernisse.

Zaterdag, 8 juli 2017

Verslag 7e wedstrijd Bernisse Zuidland.

Voor de 7e wedstrijddag naar de Bernisse. Door wat afzeggingen en ziekte slechts 8 man dus was het even overleg binnen de wedstrijdcommissie. Uiteindelijk hebben we gelet op de windrichting en de omstandigheden gekozen voor 2 vakken aan de Simonshaven zijde. In deze tijd is de Bernisse altijd goed voor behoorlijk wat brasem maar deze liet het vandaag echter bijna geheel afweten. De bekende vangende nummers leverden behalve wat voorn niet zo veel op. Het kleine beetje aanwezige brasem leek te hangen halverwege het eerste deel parcours en tegen de welbekende knik. Wel weer een nieuw fenomeen vandaag …. eenden terroriseerden verschillende vissers door een bezoek aan voer, caster en madenbakken. Ze hadden kennelijk erg veel trek. Bij sommigen (mogelijk bij degene met de grootste gelijkenis met een eend) was er zelf een bezoek van het plateau of gewoon in het leefnet. Na afloop van de “match” nog een tip van Hansie Hansie die ik niemand wil onthouden …… ook met pellets lukte het niet vandaag. Aldus werd Hans na deze opmerking fijntjes gewezen op de Euro pallets op het terrein van Leen welke weer zeer gastvrij ons liet parkeren. Mogelijk gaat Hans het de volgende keer daar mee proberen. CP9 pallets is ook altijd nog een optie natuurlijk. Verder ….. kletsnatte koppen en veel natte ruggen. Wat een takkeweer …. De keuze voor de overzijde werd aldus voor allen eigenlijk de beste optie want allemaal wind (deels) in de rug. Dat scheelt dan weer wat.
Een kort woord voor grootmeester tips en supporter Henk Barendregt. Door een val lelijk terecht komen en je heup breken ….. daar worden we niet vrolijk van. Henk veel beterschap en een spoedig herstel gewenst namens de gehele wedstrijdgroep.

In vak A was het Patrick Vroegh die de kleine vis op zestig meter aan de praat kreeg en met nipt 5 kilo halfwas en voorn zijn vak winnend mocht afsluiten. Een enkele mooie voorn meer was net voldoende want een 2 was er hier voor Ed “paar vissies” Verbaas met 4.8 kilo. Ook Ed wist een enkele brasem te haken om dit gewicht te bereiken. “Ja, ze hingen er zo maar ineens aan” was zijn verklaring.
In vak B pakte pantoffelman John de Neef de winst door op de kop aan de binnenzijde (als je dat een kopnummer kunt noemen) 1.3 kilo voorn te vangen. Prima de luxe resultaat. Een 2 voor Jaap Boer die met 6 ons voorn al voldoende had voor deze score. Helaas was in dit vak (daar waar altijd kilo’s gescoord worden) helemaal geen brasem te zien.