Lastige visserij en opmerkelijke zaken aan de Bernisse.

Zondag, 23 juli 2017

Verslag 8e wedstrijd Bernisse Zuidland.

Voor de 8e wedstrijddag opnieuw naar de Bernisse. Door vakanties en afzeggingen 9 man aan net vertrek. Dit keer weer ouderwets 2 vakken uitgezet, 1x restaurant zijde en 1x Simonshaven zijde met netjes verdeeld dus 2x 5 visplaatsen.

Dit keer een fraaie zaterdag met prima visweer. Alleen liet de vis zich niet zo heel makkelijk foppen dit keer. Er was erg veel geduld nodig om de vis aan de gang te krijgen, een deel deed een poging op grote afstand maar in alle gevallen was het schrapen en schrapen en nog eens schrapen. Met zeer regelmatig wat kleine voorn op het feedervoer deed de brasem op de meeste stekken simpelweg een paar vinslagen terug of lieten zich helemaal niet zien. Kortom, het was lastig wat zich direct vertaald in de gewichten. Deze nemen wel wat toe maar dat is een normaal beeld gezien de tijd van het jaar. En vergeet niet dat het altijd slechter kan!

Ook zeer opmerkelijk dit keer en zeker de moeite waard te vermelden ….. al vissend op het achterste deel van het B vak zag ik een niet nader te noemen man in onderbroek te water gaan. Na eens even in mijn ogen gewreven te hebben was het toch duidelijk en klopte het beeld wat ik zeg. De spierwitte benen van onze pantoffelheld uit het Hoogvlietse deden bij zijn buurman Jaap vast en zeker heel erg zeer aan de ogen. Het is natuurlijk “Geen gezicht 2017” als je zoiets ziet en we hebben ook nog pijlsnel naar omstanders gezocht. Wij zijn het een klein beetje gewend maar dit beeld vraagt bij de meesten natuurlijk om ondersteuning maar die was niet nodig. Maar vooruit dan maar weer, het was tenslotte voor het goede doel. Er lag wat materiaal in de plomp wat onze trouwe deelnemer maar weer wat graag mee naar huis wilde nemen.

In vak A was het Francois Ockers die de kopstek pakte en nipt verzilverde met ruim 8 kilo. Om de hoek en met naast zich een slaper voelde Francois zich vast net Remi …. Ik heb hem niet meer gesproken maar het gaat vast weer goed met hem. Een 2 was er op kantnummer 3 voor good old Ed Verbaas die (paar vissies) de weegschaal net over de 8 kilo liet gaan. Weer puik gevist door Ed die langzaamaan met een opmars in de stand bezig is. “Hij komp ter an …..”

In vak B pakte “Bijs” opnieuw het kopnummer (dit keer een stuk verder van de bomen af) maar kon dit topnummer opnieuw niet verzilveren. Met even 5 kilo viste Rens een 2. De “hoofdprijs” was hier voor Piet Zevenbergen die op de lange zijde tegen de hoek (ooit goed voor het oude Bernisse record) op relatief korte afstand viste, af en toe een liedje voor ons zong (de kraaien vlogen spontaan op) een ons of 2 meer scoorde dan Rens. Da’s maar 1 aardige vis en die heeft Rens verspeeld ….. er zal in de auto terug naar de Wilgenstraat nog wel even over gesproken zijn. Het is een mooi stel die 2 samen …. Een soort Waldorf en Statler zeg maar.

Uw wedstrijdcommissie.