Kleine vis en enkele platten bepalen uitslag aan het Voedingskanaal.

Woensdag, 27 september 2017

Verslag 13e wedstrijd Voedingskanaal, Spijkenisse.

Voor de 13e wedstrijddag vandaag naar het Voedingskanaal bij Spijkenisse. Na het herfstachtige weer van de laatste tijd eindelijk een heerlijke nazomerdag. De vangstberichten voorafgaand aan de wedstrijd waren erg wisselend, het verloop van de wedstrijd bleek ook niet anders te zijn. Belangrijk was het vandaag om de juiste tactische keuzes te maken, en de juiste keuze was op ieder deel van het parcours weer anders. In het A-vak lieten de brasems het compleet afweten en was het zaak om zoveel mogelijk kleine vis te vangen. In het B-vak daarentegen was de voorn niet massaal aanwezig en moest er in ieder geval een brasem worden gevangen voor een goede klassering.

In het A-vak trok Patrick Vroegh aan het langste eind, vissend met de matchhengel wist hij bijna 3 kilo aan voornamelijk kleine voorn te vangen, genoeg voor de vakwinst. De 1.6 kilo aan voorn, door Francois Ockers gevangen met de vaste stok, was goed voor een tweede plaats in dit vak.

Op het staartnummer won Piet Zevenbergen het B-vak met 2.3 kilo, een dikke platte aangevuld met een aantal mooie voorns waren hier goed voor de overwinning. Vol goede moed was Piet eerst nog begonnen met de vaste stok, na heel snel een aantal stuks te hebben gevangen bleekt de vis alweer verdwenen. Toch maar de feederhengel gepakt en op jacht naar een dikke vis. Een tweede plaats het in vak was er voor Hans van der Torre, een mooie brasem was ook onderdeel van de vangst van Hans (totaal 2.1 kilo).