Laatste wedstrijd van het seizoen gewonnen door Wim en Hans.

Zaterdag, 8 december 2012

Nadat twee weken geleden Chiel kampioen was geworden, zou pas deze laatste wedstrijd van het seizoen duidelijk worden wie het podium zouden completeren en wie de winnaar werd van de Ons Genoegen Trofee.

Nadat twee weken geleden Chiel kampioen was geworden, zou pas deze laatste wedstrijd van het seizoen duidelijk worden wie het podium zouden completeren. Om de tweede plek zou het gaan tussen Adriaan en Arend. Omdat Arend helaas ziek was, was voor de wedstrijd echter al duidelijk dat Adriaan tweede zou eindigen in het klassement. Omdat hij ook nog kans had om de “Ons genoegen Trofee” te winnen, zou hij echter nog wel zijn best gaan doen vandaag. Voor de derde plek was het nog zeker niet beslist en waren er drie kanshebbers (Edwin, Jan en Andre) die slechts 1 punt van elkaar stonden. Edwin zat op de kop in het A-vak en in het andere vak zat Jan ook op de kop. Andre zat op nummer 21 naast Wim (net als de vorige wedstrijd) die de laatste was in de rij.

Jan had na twee uur vissen twee brasems in zijn net, en was het bij Andre nog vrij rustig met de vaste hengel. Hij nam halverwege de wedstrijd echter de juiste beslissing om over te stappen op de feeder. Daardoor ving hij een aantal brasems en ving uiteindelijk 5,6 kg. Dit leverde hem de tweede plek op in het vak op. Jan wist er niets meer bij te vangen en werd vierde. De winnaar was Wim met het mooie gewicht van 8,1 kg! De nummer drie zat naast Andre en was Bert Otten met een gewicht van 4,4kg. Totaal wist met in dit vak ruim 23kg vis te vangen, en is zeker niet slecht voor deze tijd van het jaar.

Of Andre door deze goede uitslag uiteindelijk derde zou worden in het klassement hing alleen nog af van Edwin in het andere vak. Die had echter een slechte dag en wist zelfs geen beet waar te nemen, waardoor Andre zeker was van de derde plek. Jan eindigde uiteindelijk als vierde in het klassement en Edwin vijfde. Dat Edwin geen beet heeft gehad was overigens niet zo vreemd; totaal is er met 10 vissers slechts 105 gram gevangen!! Met 80 gram was Hans de winnaar in dit vak, en was daarmee de tweede winst op rij! Tweede werd Patrick met 2 visjes en de 3 anderen met een visje werden gedeeld derde. Hierbij was echter één van de gelukkigen Adriaan. Tijdens het binnen draaien van de feeder wist hij per ongeluk een visje te haken. Deze toch wel gelukkige vangst leverde hem wel de Ons Genoegen Troffee op!

De uitslagen en eindstand van de zaterdagcompetitie 2012, zijn terug te vinden door in het menu "Wedstrijden" te klikken op "Zaterdagcompetitie". Of door het klikken op deze link.