Zeer lastige opening van seizoen 2018 aan het Spui.

Dinsdag, 17 april 2018

Verslag 1e wedstrijd Spui, Zuidland.

Altijd weer een prettige zaterdag zo ergens in april. De 1e wedstrijd van alweer een geheel nieuw seizoen. De vangstberichten vooraf waren simpele …. die waren er niet. Met twee vakken achterin tegen de jachthaven zaten we desalniettemin als een koning. Prachtig weer en met de auto naar je kantnummer, beter kan het welhaast niet! Direct vanaf de start van dit seizoen 5 uur lang vissen dus een hele zit. Voor sommige duidelijk toch wat aan de lange kant want helaas enkele nullen maar zoals altijd kijken ook deze mensen weer uit naar een volgende zaterdag. Een heel lastige visserij dus met een verrassing na afloop.

In vak A was er winst Patrick Vroegh die aan 1 kapitale brasem van bijna 3 kilo voldoende had om zijn vak te winnen. Met de brasem kwam er ook een rivierprik mee maar die was voor de afronding. Een 2 was er voor Theo Bakker die ook met 1 brasem net anderhalve kilo scoorde. Beide heren hebben allebei 1x beet gehad en dus 100% gescoord. Meer zat er kennelijk niet in.

In vak B was het “good old” Rens van Bijsterveld die een winde wist te vangen van bijna 2 kilo en hiermee dik het vak zou winnen. Francois Ockers scoorde op de kop van het vak met 1 voorn van even 9 ons een 2. Beide heren hebben overigens de eerst uren naar de vogels kunnen kijken want pas na het draaien van de stroming volgde er wat actie in B. Jammer dat die 5 uur er toen wel al bijna op zat.

Na afloop ….. een volledig vast geploegde auto voor John. Iets te enthousiast de binnenbocht genomen en niet meer van zijn plaats te krijgen. Het blijft naast luxe natuurlijk ook altijd een beetje oppassen met de auto over dat gras! De direct aangeboden interne hulp mocht echter niet baten, ook deze troepen liepen vast in het zompige weiland of zijn gewoon onvoldoende inventief. Met de hulp van buitenaf, een trekker, is John uiteindelijk alsnog vlot getrokken.