Schitterend weer aan het Voornse Kanaal.

Vrijdag, 27 april 2018

Verslag 2e wedstrijd Voornse Kanaal steigers 151-179.

Voor de 2e wedstrijd van het nog prille seizoen 2018 naar het Voornse Kanaal. Om precies te zijn naar het deel met de laatste steigers van het kanaal vlakbij de Groene Kruisweg. Ruimte genoeg voor iedereen omdat de steigers om-en-om waren bezet. Met de uitzonderlijke weersomstandigheden en temperaturen voor de maand april was het heerlijk vertoeven aan de waterkant. De vangstberichten voorafgaand aan de wedstrijd waren zeer wisselend. Iedereen was erg benieuwd of de dikke brasems al aanwezig zouden zijn op dit deel van het kanaal. Het bleek dat de brasems niet op alle delen van het parcours er zin in hadden. Het was voornamelijk zaak om een plekje te loten op of in de buurt van de kopnummers.

In vak A was er winst voor Wim Langstraat die het kopnummer verzilverde met de vaste hengel en ruim 18 kilo aan dikke brasems. Een 2 was er voor zijn buurman, Francois Ockers, met ruim 13 kilo.

In het B-vak pakte Hans van der Torre het kopnummer, vissend met de feeder en een resultaat van iets meer dan 19 kilo ging Hans tevreden naar huis. Zijn buurman, Andre de Bruin, viste zich met de vaste hengel naar een vangst van 9 kilo en een tweede klassering in dit vak.