Weer eens zo’n dag aan het Voornse Kanaal.

Donderdag, 10 mei 2018

Verslag 3e wedstrijd Voornse Kanaal steigers 151-179.

Voor de 3e wedstrijd van het nog prille seizoen 2018 opnieuw naar het Voornse Kanaal. Om precies te zijn naar het deel met de laatste steigers van het kanaal vlakbij de Groene Kruisweg. Ruimte genoeg voor iedereen omdat de steigers om-en-om waren bezet. Met opnieuw uitzonderlijke weersomstandigheden was het heerlijk vertoeven aan de waterkant maar om wat vis te vangen moet ook de vis mee willen doen. En daar kunnen we dus heel kort over zijn. Niets maar dan ook echt helemaal niets te beleven vandaag. De vangstberichten voorafgaand aan de wedstrijd waren al zeer belabberd en deze lijn zouden we nog even lekker doortrekken vandaag. Alleen achterop het B vak werd door slechts 1 deelnemer brasem gevangen (hoe doet hij dat toch weer …). Alle anderen moesten het vandaag doen met een grondeltje of wat verdwaalde voorn. Wie niet gericht op kleine vis wilde vissen of ze gewoonweg niet kon vangen eindigde op een zeer fraaie nul die dan weer wel mooi 7 punten oplevert!! Een dag om heel snel te vergeten dus.

In vak A was er winst voor Wim Langstraat die met de stok een enkele voorn wist te verschalken en zo zijn paar grondels aanvulde en met het wereldschokkende gewicht van 254 gram het vak won. Good old Ed Verbaas wist ook een tweetal voorntjes te vangen en eindigde zo op een 2 met 193 gram.

In het B-vak pakte Hans van der Torre opnieuw de winst door op 1 van de kop (kantnummer 13 is dus zo gek niet) als enige van alle deelnemers wat brasem te vangen. Een ruime 3 kilo was meer dan voldoende. Op gepaste afstand viste buurman John de Neef op de kop zich met 257 gram naar een 2.