Open Dag zeer geslaagd

Maandag, 28 januari 2013

Op zaterdag 26 januari 2013 was weer de traditionele open dag in het Dorpshuis te Hekelingen.

Op deze middag zijn we als vereniging en verenigingsbestuur weer volledig present om alle vragen van bezoekers te beantwoorden. Naast deze functie tonen we natuurlijk altijd weer graag wat zaken op het gebied van "onze" hengelsport binnen en buiten uw vereniging. Veel belangstelling was er weer te noteren rondom de jeugdtafel en ook de karperafdeling kende een druk bezochte hoek op deze middag.

Het mindere weer met opnieuw sneeuwval weerhield een groot aantal bezoekers niet de open dag te bezoeken. We mogen ons als vereniging tevreden stemmen met de goede opkomst. Naast het informatieve deel voor alle belangstellenden is de open dag vooral ook bedoeld als ontmoetingsplek voor iedereen die meer of minder actief is binnen de vereniging. In de huidige visloze periode was het leuk te zien dat een groot deel van de deelnemers aan onze wedstrijden ook op deze open dag weer bij elkaar te vinden waren. Als we niet kunnen vissen dan praten we er wel over!

Evenals in voorgaande jaren waren de heren Harrrie Buikstra en Piet Weeda weer aanwezig om te tonen hoe er een fraaie droge vlieg, streamer of nymf gebonden dient te worden. Alle verdere ins- en outs op het gebied van vliegvissen zijn aan beide heren wel toevertrouwd en veelvuldig werd er van hun expertise gebruik gemaakt. De ware kunstwerken die beide heren uit hun vice toveren zijn echt een lust voor het oog.

Ook "barbeeljager" Ronald van Leeuwen had de lange rit naar Spijkenisse weer gemaakt om zijn aanpak op het gebied van barbeelvissen in Nederland te tonen. Dat hij daarnaast heel veel kennis heeft opgebouwd op het gebied van de methodfeeder is natuurlijk een publiek geheim. Vele belangstellenden hebben Ronald stevig ondervraagd over de voors- en tegens van het gericht vissen met boilies op brasem. Een methodiek die ook binnen de wedstrijdafdeling van Ons Genoegen steeds meer aanhangers kent. Natuurlijk geen wondermiddel maar een erg welkome aanvulling en op sommige dagen zelfs "dodelijk" om aan de noodzakelijke kilo's te komen.

Via Ronald was er ook weer vertegenwoordiging van Hertog hengelsport uit Veenendaal. Deze firma timmert al weer een tijdje behoorlijk aan de weg als on line leverancier van bijna alles op hengelsportgebied. Door het zeer ruime assortiment en de zeer snelle levertijden is deze firma een echte aanwinst binnen de hengelsportwereld! Het voelt zich duidelijk niet te groot om weer op onze bescheiden open dag te verschijnen. Top!

Aan het einde van de middag sloten we met de de bekende Tombola de open dag af. Met wederom een geweldig gevulde prijzentafel kunnen we stellen dat de verzorging van dit onderdeel in de zeer vertrouwde handen van Monique Machielsen en haar hulptroepen zeer op zijn plaats is.

Het bestuur dankt alle deelnemers, al haar commissieleden, de beheerders van het Dorpshuis, maar vooral alle bezoekers voor hun aanwezigheid om de Open dag weer een zeer geslaagd evenement te mogen noemen. En dat laatste is wat ons betreft weer gelukt!

Namens het dagelijks bestuur,

Theo Bakker