Eindelijk verkoeling aan de Stompaardse Plas.

Zondag, 12 augustus 2018

Verslag 9e wedstrijd Bernisse, Stompaardse Plas.

Door de extreme warmte die ons teisterde was het vooraf nog even spannend of we wel de standaard 5 uur zouden vol gaan maken. Bij extreme warmte is het natuurlijk helemaal niet raar de match in te korten maar dit was gelukkig niet nodig. Precies op tijd was er heerlijke verkoeling door een koufront dat ook nog voor wat neerslag zou zorgdragen maar dat mocht de pret niet drukken. Met slechts 8 man, ja de vakanties komen er weer aan, was er door uw commissie simpelweg toch weer in twee vakken uitgezet. Wederom 1 vak rondom het restaurant en een vak aan de overzijde (let wel: overzijde opnieuw hoge nummer aan de kant van de huizen.

Voorafgaand aan de wedstrijd waren er geen vangstberichten bekend. Er was waarschijnlijk niemand die bewust koos voor een ochtendje roosteren aan de waterkant en gelijk hebben ze. En weer was het vissen toch weer anders dan de vorige keer! Dit keer was rondom het restaurant de kopstek op 1 helemaal niet zaligmakend en moest er blijkens de uitslag juist weer net aan de binnenkant geloot worden. Conclusie; Die vis doet gewoon waar ze zelf zin in heeft en wij sturen helemaal niets al denken we dat soms wel te beheersen. Aan de overzijde was het veel van het zelfde … het kopnummer tegen de bomen (weer geloot door Piet B.) was winnend.

In vak A was er op 4 winst voor Theo Bakker die met een fraaie 17 kilo een opperbeste ochtend beleefde. Rens van Bijsterveld, dit keer vissend op 2, kon na afloop ruim 6 kilo aanbieden en liet een 2 noteren.

In het B-vak pakte op de kop tegen de bomen (waar anders in dit vak?) opnieuw Piet Barendregt de winst met net iets meer dan 11 kilo. Een 2 was er voor zijn buurman John de Neef die met een bescheiden 2.4 kilo de weegschaal teisterde.