Veel vissen aan het Voedingskanaal.

Zondag, 19 augustus 2018

Verslag 10e wedstrijd Voedingskanaal, Spijkenisse.

Voor de tweede maal dit seizoen naar het Voedingskanaal. Voorafgaand aan de wedstrijd waren er slechts summiere vangstberichten bekend. Bijna iedereen was nog aan het bijkomen van de hittegolf die Nederland in zijn greep hield. Weer terug van kort weggeweest was de kersverse vader Patrick Vroegh die de draad weer op gaat pakken (zwangerschapsverlof binnen OG is afgelopen!).

Met 11 mannetjes weer vroeg aan de waterkant om eens te kijken hoe de vis op die tropische omstandigheden zou reageren. Nog ruim voor aanvang reeds een oude bekende deelnemer ook a;l weer paraat om lekker ruim voorbij het A- en B vak voor zich zelf te gaan vissen. Klaas deed er alles aan om het ons lastig te maken, voortaan die wierbedden en plakkaten waterpest daar houden Klaas! Na afloop is er ook nog een deelnemer gespot die een schaap aan het verleiden was. Ik geloof niet dat het OG-mannetje indruk heeft gemaakt 😊.

In vak A was er winst voor Jaap Boer die vissend op de staart heel erg verrast was en pas na afloop dit in de gaten had. En met hem gelukkig nog een paar meer. Met net geen 3 kilo aan voornamelijk voorn en bliek had Jaap een opperbeste ochtend en stemming. Jammer van die verspeelde brasem Jaap maar dat hoort er nu eenmaal bij. Een 2 was er voor de andere kop waar Andre de Bruin had plaats genomen. Vissend met zijn matchhengel plukte β€œDre” wat kleine vis (voorn) en een platte bij elkaar op 17 meter afstand wat in totaal goed was voor 2.5 kilo.

In het B-vak was er in tegenstelling tot de vorige wedstrijd duidelijk veel en veel meer vis aanwezig. Wim Langstraat viste op 13 (nog niet voor het gat!) met de feeder en wist naast veel voorn ook wat bliek en brasem te verschalken en kon in totaal 8 kilo aanbieden. Een 2 was er voor zijn buurman John de Neef die vissend op de staart van het vak (14) bijna 7 kilo tijdelijk aan het water wist te onttrekken.

Het was vandaag dus een kwestie van veel koppen vangen. De brasem die hier 100% zeker toch volop ligt liet het zeker een beetje afweten. Het zij zo …… Vaak is dit een gevolg van heel veel kleine vis op de stek en vandaag was daar vast geen uitzondering op. En oh ja, die dwaalgast in vak C (Klaassie K. zelf dus) viste een aardige zak vis bij elkaar. Uw commissie zal deze gegevens meenemen voor de volgende jaren.