Grote mannen weer aan het Spui.

Zondag, 2 september 2018

Verslag 11e wedstrijd Spui, Zuidland.

Voor de tweede maal dit seizoen naar het Spui bij Zuidland. Voorafgaand aan de wedstrijd waren de vangstberichten al heel goed dus we hadden een mooi vooruitzicht. Helaas zou echter het weer een beetje roet in het eten gooien maar dat maakte de pret er zeker niet minder om. Uw commissie had in al haar wijsheid besloten twee vakken voorin uit te zetten en niet op het weiland. Met de draaiende windrichting, althans dat was de voorspelling, zouden we ook daar een beetje weg kunnen kruipen voor de forse wind. Door voorin uit te zetten kon ook iedereen met zijn auto de stek bereiken en alleen de kop op 10 moest een klein stukje lopen (precies 25 meter!!). Achteraf dus geen gekke keuze met de wetenschap dat er links van kopnummer 1 nog meters aan ruimte ligt dus wanneer we weer eens min of meer compleet zijn kunnen we ook daar aan de slag.
En ach, het weer. Hebben we geen invloed op en kunnen we niets aan veranderen maar dat er momenten bij waren dat een duikbril + snorkel een meer passende uitrusting was dan een hengel is wel duidelijk. Tussendoor nog wel wat zon maar de buien hadden de overhand en zorgden voor een kletsnatte zaterdagochtend. Gelukkig komen die niet zo heel veel voor en wie daar wel een probleem mee heeft moet maar een lidmaatschap van de lokale klaverjasvereniging overwegen.

In vak A was er na een valse start winst voor Theo Bakker op 4. Gestart met 1 voorn na 1 minuut en vervolgens een geweldige vastloper met de 2e korf moest hij alles vernieuwen (voorslag, korf, onderlijn was allemaal zoek). Dat hij na het herstel direct voor een andere lengte koos (van 27 naar 31 meter) was niet meer dan een logisch gevolg (knopen en korven verspelen is geen hobby). Met heel veel voorn en wat brasem scoorde hij uiteindelijk 14,5 kilo. Een 2 was er voor Patrick Vroegh die gelijk met Theo opviste maar door een kleiner formaat voorn toch wat gewicht tekort kwam en de dag eindigde met 11.7 kilo. Wel jammer van die gebroken schepnetsteel Pat! Spaarpotje legen ….

In vak B was het Wim Langstraat die de vis geweldig aan de gang had. We konden zijn kant niet opkijken of er was wel weer een kromme hengel te zien. Op 8 net voor het hek viste Wim met ruim 30 kilo een knap netje vis bij elkaar, de weegploeg is nog aan het herstellen. Een 2 was er voor good old Piet Barendregt die tegen het hek op 9 met 16.2 kilo ook een beste ochtend had. Piet moest na afloop wel even bijkomen van de inspanningen en leunde wat dromerig tegen zijn auto, ze zou je materiaal er bijna door vergeten …….