Geimproviseerde Zomeravond competitie 2018

Donderdag, 20 september 2018

De zomeravond competitie is dit jaar komen te vervallen en door de vereniging uitgesteld naar 2019. Er waren echter een aantal fanatiekelingen die de competitie toch wilden doorzetten. Omdat er niemand van het bestuur/wedstrijdcommissie beschikbaar was hebben zij zelf een competitie opgestart.

Normaal zouden er 10 wedstrijden gevist worden, er is echter voor gekozen om door te vissen en het aantal wedstrijden uit te breiden . Hierdoor is het aantal opgelopen naar 15 wedstrijden. Omdat de wateren waar gevist zou worden niet vast stonden, hadden wij de vrijheid om ook eens uit te wijken naar andere locatie’s die ons een optie leken voor een leuke vissessie.
Misschien kunnen wij daar in de toekomst eens indien nodig naar uitwijken wanneer de locatie onvisbaar blijkt te zijn of gewoon toevoegen als dit tot de mogelijkheden behoord .E.e.a. zou vooralsnog besproken moeten worden tijdens een verenigingsoverleg.

Dit jaar hebben wij gezamenlijk gekozen voor de volgende wateren:
5x Slikweg , 2x De Tuinen, 1x Halfweg (autosloperij), 4x achter de oude Markenburg aan de Eikenlaan , 1x Beverveen, 1xAkeleiflat (Caltexput) , 1x Waterman(sterrenkwartier), 1x Kometenstraat
Tijdens het loten hadden wij de beschikking over 3 nummers waar iemand zou gaan zitten. Dus hoger dan een 3 zou er in principe niet gescoord worden tenzij iemand geen vis zou hebben.
Dit is echter 1 keer voorgevallen , waarbij niemand ook maar een stootje had gekregen.
Met mooie score’s hebben we dit jaar heerlijk kunnen vissen.
D.m.v een kofferweegschaal en een weegnet (met dank aan Jeroen Boer) hebben wij de score bij kunnen houden.

Het is jammer dat er niet meer mensen hebben meegedaan om de strijd aan te gaan.
Ondanks dat wil ik Jaap en Albert bedanken voor de gezellige avonden en de (vis)vriendschap tijdens onze sessies. Als afsluiting had Jaap geregeld dat er een hapje was d.m.v. een bittergarnituur wat natuurlijk een mooi gebaar is.

John