Vaste stokken beslissend aan het Voornse kanaal.

Vrijdag, 12 oktober 2018

Verslag 14e wedstrijd Voornse kanaal, steiger 31 – 61.

Weer lekker naar de steigers 31 – 61 aan het Voornse kanaal alwaar we onder werkelijk prachtige omstandigheden alweer de 14 e wedstrijd van dit seizoen hebben gevist. Als gebruikelijk weer om en om uitgezet met een forse tussenruimte tussen de twee vakken. We zijn het inmiddels wel gewend zo en we blijven van mening dat dit gewoon veel meer vis oplevert. Daar moet je natuurlijk ook zelf wel wat voor doen natuurlijk.

Vooraf was het kanaal al bezocht en de voortekenen zouden ons niet bedriegen. Op sommige delen weer erg veel kleine vis en op deze delen was het natuurlijk de kunst de grote voorn er tussenuit te peuteren maar da’s soms een vak apart. Links en rechts waren er weer wat helden die zelfs een feeder optuigden en ook nog in hebben gezet. Dit was in bijna alle gevallen niet de juiste weg. Simpel met 5 delen (da’s meestal rond de 6 meter) voor je voeten achter de voorn aan was vandaag het wapen. Op sommige plaatsen moest het net weer iets verder uit de kant. Een tapijtje van zeer harde voornvoer ballen en een vracht hennep deden de rest. Gedurende de wedstrijd hennep en casters bijgooien (dat kan op 6 meter met de hand!) was noodzakelijk om de voorn aan de gang te krijgen of te houden. Vaak viel het aangeboden aas echter ten prooi aan de massaal aanwezige roofblei en kleine windes dus was het gewoonweg lastig secuur op de grote voorn te jagen. Maar da’s een luxe probleem zullen we maar zeggen.

In het wat magere A-vak was er winst voor Piet Zevenbergen die zijn kopnummer voor 100% uitbuitte en met slechts 1515 gram voldoende had voor vakwinst. Een 2 was er voor zijn buurman Piet Barendregt met 1163 gram. Beide heren hebben zich naar verluid als buurman en buurman gemanifesteerd. Het is een lekker stel …..
In vak B was het Patrick Vroegh die tussenin (op 9) een hele poos met veel geduld moest wachten op de vis maar langzaamaan op gang kwam en uiteindelijk niet meer was te stoppen. Op dit deel parcours had “Pat” geen last van kleine vis en kon dus op de fraaie voorn jagen en slaagde hier prima in door bijna 3.5 kilo aan te bieden. Een 2 was er voor kopnummer Wim (wat kan die man loten!!) die met de stok dit keer geen potten kon breken. De voorn was lastig te vangen en na de switch naar de feeder wist Wim toch nog een bonusbrasem te vangen (de enige deze dag!) en hiermee zijn totaalgewicht naar even 3 kilo kon tillen.