Snoek kampioenschap Nissewaard 2018

Zaterdag, 10 november 2018

VERSLAG

Zaterdag 27 oktober om 07.00 uur stonden de deelnemers van het snoek kampioenschap van Nissewaard al voor de deur te trappelen van Hengelsport Molenberg om zich in te laten schrijven. Na 7 maanden droogte ging precies op deze morgen de hemelsluizen open om een paar uur knetterharde regen met een donderklap op de 13 deelnemers te laten vallen, dit noodweer had er ook voor gezorgd dat er 5 deelnemers zich hadden afgemeld, heel jammer maar wel begrijpelijk want ze moesten van ver komen.

Dat het niet mee zal gaan vallen dat was al bekend maar vol goede moed gingen ze klokslag 8 uur op weg naar de stekken binnen Spijkenisse, sommige vissers wisten al waar ze naar toe moesten anderen wisten het echt niet en kozen voor elk water wat ze tegen kwamen.

Tegen de klok van 14.00 uur kwamen de deelnemers zoals afgesproken weer terug en kon de wedstrijdleiding beginnen met de foto’s nakijken en tellen, het viel erg tegen de vangsten, maar de vissen die gevangen waren kwamen uit de zelfde wijken, alle andere wijken lieten geen snoek zien, afgezien van Waterland die 2 baarsjes lieten zien die daar gevangen waren.

De Maaswijk en Spijkenisse Noord waren de plekken waar de snoek bijtlustig was daar kwamen 12 van de 13 snoeken vandaan, deze 13 snoeken zijn door 4 vissers gevangen die dan ook op de juiste plaatsen stonden.

De Snoek Kampioen 2018 van Nissewaard had deze dag dan ook 6 snoeken met een totaal van 438cm en dat is Michel Pronk, geen onbekende in Spijkenisse, hij kreeg uit handen van onze voorzitter van Ons Genoegen het kampioensbord en de waardebon die daar aan verbonden is, tevens had hij ook nog een de grootste snoek van 88 cm en won daarmee ook nog eens een waardebon die ter beschikking was gesteld door Hengelsport Molenberg.

Tevens waren er nog waardebonnen voor de nummers 2 met 4 snoeken, 3 met 2 snoeken en 4 met 1 snoek, de pechprijs was voor Ricardo Meijer die geen snoek kon vangen maar wel 2 baarzen hij kreeg een aanmoediging bon om te gaan vissen op forel bij De Zalmforel in Geervliet.

Ondanks het slechte weer op deze ochtend was het een echte snoekwedstrijd die alleen maar door kan gaan als de deelnemers er ook zijn, we willen jullie dan ook danken voor jullie deelname en natuurlijk het bestuur voor het ter beschikking stellen van de ereprijs en de daaraan verbonden waarde bonnen, tevens ook de sponsors De Zalmforel uit Geervliet en Hengelsport Molenberg.

Het snoek kampioenschap 2019 zal ook weer gevist gaan worden, maar er is afgesproken dat het viswater dan uitgebreid gaat worden tot en met de Bernisse, hou de site van Ons Genoegen in de gaten waar de allemaal op komt te staan.