Koude neuzen show aan de Molshoek.

Zondag, 25 november 2018

Verslag 17e wedstrijd Voornse kanaal, Molshoek.

Opnieuw naar de Molshoek waar uw commissie weer gebruik kon maken van de reeds aanwezige kantnummers, lekker makkelijk dus! Een fraai parcours op ruime afstand van elkaar maar helaas zeer matig vis en daarnaast weer om te huilen. Met een snijdende Oostenwind en de vis die het laat afweten een lastig ochtendje voor de volhouders onder ons.
Het loten was net als wel vaker het geval deze zaterdag echter wel wat bepalend. Een korte blik op de uitslag leert dat de buitenkanten favoriet waren. Feeders nog wel gezien maar dan meer om mooi te zijn aan de waterkant. Is geen vis mee gevangen voor zover mij bekend. Het was van kop tot staart de stok die het moest doen en dan ook nog op verschillende lengtes. Een beetje variatie leverde zo af en toe wat vis op. De meesten moesten het doen met baarsjes, qua formaat groot genoeg voor een rondje in uw aquarium, waar anderen nog wat voorn wisten te vangen. Dat deze in formaat maar net iets verder waren dan de baarsjes is een publiek geheim. Slechts heel sporadisch werden er iets groetere exemplaren gezien met welgeteld tegen de winkels zowaar 1 maatse voorn. Het viel dus echt niet mee dit keer ……

In vak A was het op kantnummer 1 John de Neef die na een slow start wat voorntjes bijeen wist te harken en zijn totaalgewicht met 1 punt en 542 gram mocht verhogen. Zijn buurman Theo Bakker ging op 2 direct vanaf de fluit van start met vissen vangen echter bleef het bij hem beperkt tot vrijwel alleen kleine baarsjes. Het viel dus niet mee om zo aan een beetje gewicht te komen maar met even 4 ons was het ruim voldoende voor een 2. Kunnen die twee even loten zeg …..

In vak B was het vrijwel een identiek beeld met hier wel wat, mogelijk ernstig verdwaalde, voorn(tjes). Allemaal van gering formaat maar dat is dan maar zo. Met mini haakjes en zeer dunne onderlijnen kom je een eind. Wim Langstraat zette de kroon op zijn titel door ook vandaag zijn vak te winnen. Op 9 was Wim met de stok goed voor even 1 kilo aan sprot, ruim voldoende voor vakwinst dus. Een 2 was er voor Piet Barendregt die voor het gemak maar weer eens op de staart lootte en hier met net geen 5 ons zijn reeks uitslagen op mocht leuken. Ook deze twee heren mochten dus niet klagen over de getrokken kantnummers …..

Wel opmerkelijk …. Ondanks de omstandigheden geen nullen en dat is echt wel eens anders geweest! Het was schrapen, schrapen en nog eens schrapen. Wel opgeleukt met heuse Sinterklaasliedjes vanaf het nabijgelegen winkelcentrum …. wat wil je nog meer?