Opening 2019 …. of hoe twee senioren de dienst uitmaken.

Zaterdag, 6 april 2019

Verslag 1e wedstrijd Voornse Kanaal, Molshoek.

Altijd weer een fijne zaterdagmorgen ergens in begin april, de 1e wedstrijd van alweer een geheel nieuw seizoen. De vangstberichten vooraf waren redelijk voor het deel Voornse kanaal waar we voor de opening onze zitsystemen hebben neergezet dus niets stond in de weg er een mooie zaterdagmorgen van te maken. Met Klaas Klevering weer terug in de gelederen (heel erg welkom Klaas!!) was het niet zonder uitzondering ook vandaag weer keuzes maken aan het kanaal. Met de stok op korte afstand of toch maar 9 of 11 meter of zetten we toch die feeder in? Het viel niet mee de juiste werkwijze vooraf te bepalen dus veel zou afhangen van de mogelijkheden die de stek zou bieden en hoe dit te vertalen naar vis vangen om zo tot een acceptabel gewicht te komen. En als altijd …. Dat viel natuurlijk niet overal heel erg mee!

In vak A was er vakwinst voor “gouwe ouwe” Klaas Klevering die vissend met de feeder op de kop aan de binnenzijde met twee formidabele brasems en wat voorn en ruim 4 kilo ruim voldoende scoorde en een 1 aan zijn nieuwe tellijstje mag toevoegen. Een 2 was er voor Theo Bakker die naast Klaas bijna 3 kilo aan voorn en bliek bij elkaar sprokkelde door afwisselend de stok op 9 en 11 meter te hanteren.

In vak B was Ed (paar vissies) Verbaas, op de kop aan de binnenzijde neergestreken, en die pakte het weer anders aan en koos voor de wat kortere vaste stok. Met ook 2 kapitale brasems en wat voorn was Ed goed voor bijna 5 kilo en zijn zoveelste vakoverwinning. Patrick Vroegh had het zeer gewilde kantnummer gepakt en viste zich op de staart als allerlaatste in zijn vak naar een 2 met een wat mager gewicht van nog net geen 2 kilo. Desalniettemin een tevreden glunderende Pat want er was kennelijk niet zo veel meer te scoren.

Conclusie; Onze twee senioren hebben laten zien nog lang niet op en versleten te zijn en nog altijd een wedstrijdje te kunnen beslissen (voor wat dit trouwens waard is!). Beide visten een fraaie 1 maar waren na afloop vooral te spreken over de weer gezellige start van dit seizoen. En daar sluit ik me graag bij aan.