Droevige vangsten aan Voornse kanaal.

Zondag, 21 april 2019

Verslag 2e wedstrijd Voornse Kanaal, 151 -179.

Voor de 2e wedstrijddag opnieuw naar het Voornse kanaal. Dit keer naar het deel waar we vorig seizoen al goed in de vis zaten maar waar het deze editie zwaar tegen zou vallen. Vooraf waren de vangstberichten al niet best en dit zou vandaag niet anders zijn. Normaliter is deze periode ook altijd goed voor massaal opzwemmende brasem maar ook die hebben we niet gezien. Of deze nog wel gaat arriveren is nog maar de vraag. Ook “buiten” voor de sluisdeuren worden nog niet die hoeveelheden vis gevangen die we gewoon zijn. Is dit de invloed van het Kierbesluit waardoor de brasem weg blijft of is het dan toch dat Indianen verhaal over een beroepsvisser die alle brasem weggevangen zou hebben. De waarheid ligt vast ergens in het midden en alleen de toekomst gaat ons wijzer maken. Alles wat er vandaag gevangen is aan brasem lijkt standvis te zijn die simpelweg overwintert en langzaamaan weer gaat eten. De brasems worden wel steeds zwaarder met exemplaren tot aan 2,5 kilo maar over de aantallen kunnen we helder zijn …. te weinig!

In vak A was er vakwinst voor opnieuw Klaas Klevering die vissend met de feeder tegen de overzijde met 1x een forse brasem en een mooie maatse voorn bijna 3 kilo scoorde. Die twee andere voorntjes waren voor de afronding. Met Hans van de Torre als buurman was het weer een hilarisch gebeuren. Die twee kunnen zo door als waardige opvolgers van Snip en Snap. Hans moest het overigens met 1 brasem doen welke 1.8 kilo op de weegschaal bracht en de eerste 2 punten voor Hans op de scorekaart. De rest van het vak deed mee voor de lol ……

In vak B was Ed Verbaas tussenin neergestreken en viste zich dit keer echt met een paar visjes naar even 5 kilo. De brasem was dus dik …… buurman Wim Langstraat kon Ed niet volgen maar viste zich met een dikke brasem en een klein beetje voorn naar 2.7 kilo en 2 punten. Ook hier dus sprake van een beste vis die helaas niet door iedereen is gezien.

Conclusie; Droevige vangsten en weer hebben onze twee senioren alle andere koekenbakkers visles gegeven. Samen staan zij fier aan de leiding, het is ze natuurlijk van harte gegund.