Wil nog niet vlotten met de vangsten aan een koude Bernisse.

Zondag, 5 mei 2019

Verslag 3e wedstrijd Bernisse Oude Veerdam Zuidland.

Voor de 3e wedstrijddag naar de Bernisse om weer eens aan de Oude Veerdam te gaan kijken. Voorafgaand was er op Koningsdag reeds een wedstrijdje gevist en op deze dag was het niet zo geweldig en op sommige delen ronduit slecht en dat zou vandaag niet heel anders zijn. Na een wat uitgestelde start door een uitslaper gingen de eerste korven richting horizon tussen de hagelstenen door. Ja het was opperbest weer dus. Mogelijk dat dit debet is aan de vangsten want die waren niet om over naar huis te schrijven. De vis is kennelijk wat later dan gebruikelijk wat we ook eerder al aan het Voornse kanaal hebben ervaren. Alleen de volgende wedstrijd kan dit voor ons ophelderen maar feit was dat sommige echt met koude handen uren naar een vrijwel bewegingsloze top hebben zitten staren en da’s jammer maar helaas niet anders. Als het een beetje wil zal er de volgende keer echt wel wat meer actie zijn aan de oude Veerdam. Kan het duo Snip en Snap ook weer eens lekker uitpakken want die twee moesten het vandaag een beetje laten gaan ….. ze zijn alleen nu nog aan het debatteren wie nou eigenlijk wie is. Voorstellen daartoe ziet uw commissie natuurlijk gaarne tegemoet.

In vak A was er vakwinst voor Theo Bakker die kantnummer 1 pakte en met precies drie vissen waaronder vrijwel zeker 1 houting en even drie kilo een 1 scoorde. Verrassend want in dit deel was er vorige week echt maar dan ook echt helemaal niets te beleven. 2 punten waren er voor Ed Verbaas die tussenin met een vlot gevangen brasem en wat voorn zijn vangstgewicht mag verhogen met 2.6 kilo.

In vak B had Jaap Boer de kop gepakt tegen de fietsbrug. Normaal niet heel erg favoriet maar dit keer voldoende voor vakwinst. Jaap scharrelde 2.4 kilo aan winde en voorn bij elkaar en dat was meer dan voldoende voor vakwinst. Buurman Wim Langstraat moest het met een zeer bescheiden 7 ons doen maar dit was voldoende voor een tweede plaats. In dit vak zelfs een nul …. Piet Z. had zich na de loting vast iets heel anders voorgesteld van zijn kopnummer op deze koude zaterdagmorgen. Hij heeft zo wel lekker uit kunnen rusten van de verhuizing.

De vis wil nog niet zo, de gewichten blijven erg achter. Veel zal worden bepaald door het weer de komende tijd, de vis zal toch een keer los moeten gaan.