Lang wachten op niets aan de Oude Veerdam.

Woensdag, 22 mei 2019

Verslag 4e wedstrijd Bernisse Oude Veerdam Zuidland.

Voor de 4e wedstrijddag opnieuw naar de Bernisse om weer aan de Oude Veerdam plaats te nemen. Normaal goed voor de nodige kilogrammen maar vandaag een dramatisch slecht deel Bernisse. Totaal helemaal niets te beleven, zelfs de kleine vis liet het compleet afweten.

Waar dit aan ligt zal altijd wel een vraag blijven. Is de vis er nu wel of niet ……. Echter uitgaand van de vangsten van een meneer op een fiets uit Zuidland die enkele honderden meters verderop zat en kon vangen wat hij wilde zal het niet aan de vissers hebben gelegen en was er gewoon geen vis op het door ons gebruikte parcoursdeel. Met een nieuw gezicht in ons midden, Jan Blom heel erg welkom, twee vakken op de gebruikelijke wijze uitgezet. Vol frisse moed gestart maar deze zonk al snel in de schoenen. Er was totaal echt niets te beleven en da’s voor Ons Genoegen begrippen welhaast een unicum. In mijn herinnering hebben we dit niet heel veel mee gemaakt. Wel eens dagen dat er alleen kleine vis was te vangen maar ook die liet het als reeds eerder gezegd vandaag ook compleet afweten. Kortom een dag om heel snel te vergeten.

In vak A 6x 7 punten, niemand vis of ook maar een aanbeet gezien. Dus snel klaar met wegen.

In vak B de verrassing. Ed Verbaas pakte zijn hengel eens op om zijn aas te controleren en de korf weer eens te vullen en warempel zat daar toch ineens een brasem aan. We zien wel vaker dat het aas bij het oppakken van de hengel direct wordt gegrepen. We kennen dit fenomeen als feedervissers allemaal, alleen Ed was vandaag de gelukkige (koploper). De rest scoorde een fraaie 7 punter want ook hier verder geen aanbeet, geen vis.

De vis wilde dus niet. De vraag is of ze nog wel langs komen aan de Veerdam. Dat zou niet gek zijn. Vangstgegevens vooraf zijn altijd welkom bij uw commissie want over 2 weken slaan we onze tenten weer op aan de Oude Veerdam of er moeten zeer sterke aanwijzingen zijn dat het weer zo’n dag als deze memorabele 18e mei gaat worden. In dat geval is uitwijk naar de Stompaarde Plas een optie.