Opnieuw zeer slecht aan de Oude Veerdam.

Donderdag, 6 juni 2019

Verslag 5e wedstrijd Bernisse Oude Veerdam Zuidland.

Voor de 5e wedstrijddag weer naar de Bernisse om voor de laatste keer aan de Oude Veerdam plaats te nemen. Normaal goed voor de nodige kilogrammen maar ook vandaag weer erg slecht. Dit deel Bernisse staat bekend om de giga-vangsten in deze periode maar dit jaar bleven die in VIER wedstrijden geheel uit. Alle dagen niet zo heel veel te beleven. Voor 2020 andere plannen smeden!

Vandaag ook een vervelend begin. Een fotograverende vogelaar of bloemenliefhebber vond het noodzakelijk ons aan te spreken dat we niet mochten vissen in de Bernisse wat natuurlijk niet strookt met de waarheid, maar geen probleem, even goede vrienden. Dat hij het daarna ook nog noodzakelijk achtte om onze kantnummers na het uitzetten, terwijl we weer weg waren voor de loting, uit de grond te trekken en te verstoppen of weg te gooien is natuurlijk de limiet. PVC stroken hup zo de natuur in, niet iets wat past bij een natuurliefhebber! Meneer wilde, heel kinderachtig, niet zeggen waar hij ze gelaten had dus restte slechts het tijdelijk “in bruikleen nemen” van zijn fotocamera. Meneer ….…. uw camera en stoeltje kunnen op het secretariaat afgehaald worden! Alle foto’s met hierop ongevraagd Ons Genoegen leden zijn reeds verwijderd.

De vangsten ….. zeer zeer slecht dus. Zelfs de aalscholvers hebben mogelijk honger in dit deel of wij doen iets verkeerd. Het was niet best en als reeds aangegeven rooster 2020 aanpassen. Dit deel laten we voorlopig maar links liggen. Het schiet echt niet op zo!

In vak A 2 man met vis. Op 3 viste good old Ed Verbaas zich naar 4.4 kilo met twee brasems. Ed doet niet moeilijk en vertelt aan iedereen hoe hij het heeft gedaan. Gewoon met de method-feeder. Waar een koploper al niet in kan uitblinken! Een 2 was er voor Jaap Boer die op de kop vissend wat vis zag scharrelen op korte afstand, zijn geluk daar beproefde en 2x zijn top zag “bibberen”. Goed voor 1x voorn en 1x winde en 390 gram en een tweepunter. Rest van het vak zat er als vakopvulling en hebben geen beet gehad!

In vak B ook 2 man met vis. Klaas Klevering (die van dat duo Snip en Snap) zorgde voor de verrassing door gewoon weer zijn vak te winnen, 1 brasem van 1.9 kilo was ruim voldoende. Een 2 was er voor Rens van Bijsterveld die op de staart 1 brasem haakte en 1.2 kilo mocht laten noteren door de weger van dienst (Wim dank!). Rest zat er net als die in van A voor Piet Snot. Alhoewel …. John de Neef heeft een vis gemist door zijn onderlijn te laten sneuvelen. Ach, we waren van de straat.