Magere vangsten aan een warm Bernisse.

Zondag, 7 juli 2019

Verslag 7e wedstrijd Bernisse Stompaerd.

Zaterdag 29 juni 2019, voor de 7e wedstrijd van het seizoen naar de Bernisse. Om precies te zijn dit keer naar de Stompaerdse Plas. Met de 10 aanwezige deelnemers heeft de wedstrijdcommissie er voor gekozen om 2 vakken aan de kant van Simonshaven te maken. Na 5 uur vissen helaas magere vangsten naar de maatstaven die we gewend zijn aan de Bernisse. Maar wel met schitterend weer, hoe anders was dat twee weken geleden. Toen nog veel regen en herfstachtig weer, dit keer veel zon en hoge temperaturen.

In vak A ving Ed Verbaas twee brasems en een winde, 3 kilo was genoeg voor de vakwinst. De tweede plaats ging naar Wim Langstraat, de vangst van twee brasems leverde 2,6 kilo en twee punten op.

In het B-vak trok Klaas Klevering het gewilde nummer naast de bosjes (nummer 10), na een trage start kreeg hij uiteindelijk de brasems aan de praat en wist hij met 11,4 kilo het vak te winnen. Spannend was het wel tot het eind, Patrick Vroegh ving 10 kilo wat goed was voor twee punten.

Beide vakwinnaars doen goede zaken, in een eerder verslag schreven we al eens hoe “twee senioren” de dienst uitmaken, conclusie is dat het vandaag niet anders was en beide heren gaan fier aan kop in het tussenklassement.