Vis lekker los op Bernisse.

Donderdag, 1 augustus 2019

Verslag 9e wedstrijd Bernisse, Zuidland.

Voor de 9e wedstrijd van het seizoen naar de Bernisse. Een gekend stukje water dat door de overmatige begroeiing uw commissie wel voor steeds meer problemen stelt om een leuk parcours uit te zetten. Met name rondom de Pannekoekenbakker geven de nodige stugge bramenstruiken ons verrekt weinig werkruimte. Was dan ook hier dat we met passen en meten en een beetje overleg toch de deelnemers konden plaatsen. Gelukkig viel de slaper in dit vak anders had het nog de nodige hoofdbrekens opgeleverd. Aan deze zijde zijn er ook weinig alternatieven en zal het in de toekomst alleen maar lastiger worden. Dan zit er niets anders op dan een beetje in te schuiven, het is dan niet anders. De overzijde is veel beter te doen alhoewel hier ook de situatie ten opzichte van jaren terug veranderd. De vis steeds meer op het deel naar de staart gevangen. Goed te weten als commissie en met deze wetenschap ook uitgezet. Dat er dan weer twee man een beetje ongelukkig in een hoek zitten en totaal niet in de vis komen is om een volgende keer weer anders aan te pakken.

Vooraf had “Groenservice Hoogvliet” (a.k.a. John de Neef) wat wierbedden verwijderd zodat daar weinig hinder van was te verwachten. De meeste moesten nog wat plukjes verwijderen maar het was prima te doen. John dank!! Links en rechts nog wel wat gemopper over groene slierten aan de korf maar ik hoorde niemand over dichte korven. Da’s natuurlijk de truc, zo aan de wateroppervlakte op dit relatief ondiepe water zonder wier te haken en dan binnen. Onthouden voor een volgende keer!

Visserij …. Na de zeer extreme hitte in de week voorafgaand aan de zaterdag was dat even afwachten. Het water is snel supersnel opgewarmd naar ongekende hoogte en de vis zou spontaan reageren. De vangsten waren goed voor een seizoenrecord en dat viel zeker niet tegen.

In vak A pakte Patrick Vroegh eens lekker uit op kantnummer 3. Op ruime afstand vissend gaf hij de rest met ruim 27 kilo het nakijken. Een prima resultaat, goed kantnummer geheel naar zijn hand gezet en 1 punt voor alle moeite. Buurman Klaas Klevering, u weet wel die van Snip en Snap, viste zich naar een 2e plaats met bijna 13 kilo. In dit vak ook schipperen met de aanwezige ruimte maar prima opgelost mannen.

In vak B pakte “Hansie Hansie” van de Torre de staartplek op 12 (daar waar iedereen graag wil zitten) en zou dit meer dan prima kantnummer ook verzilveren. Hans heeft nog wel wat vis laten zitten (onderlijnbreuk en afgegooide voorslagen) maar da’s natuurlijk een luxe probleem. Met ruim 11 kilo bleef Hans Wim Langstraat net voor die met 10.7 kilo op nummer 10 één grote vis te kort kwam en zo een 2 scoorde.