Zomeravond spannend tot aan laatste avond.

Zondag, 4 augustus 2019

Verslag Zomeravondcompetitie 2019.

Na het afgelasten van de zomeravond in 2018 (te weinig handjes) en door de toezegging van enkele deelnemers hun steentje bij te dragen aan de organisatie in 2019 opnieuw een zomeravondcompetitie. Vooraf een wedstrijdschema waar simpel van afgeweken kon worden als de omstandigheden daar om vroegen en waar dan ook gebruik van is gemaakt.

Met een enkel nieuw gezicht en zeer veelbekende snoeten is er 22 mei aan de Jan de Baanlaan gestart met een reeks van 10 wedstrijden op de woensdagavond waarvan gezegd kan worden dat deze naast gezelligheid over het algemeen ook erg aardig vis hebben opgeleverd. De competitie leert de vereniging zo ook nog eens veel over de visstand in onze wateren. En die is getuige de vangstgewichten meer dan prima!

Een hoogtepunt voor velen was de wedstrijd in Centrum van Spijkenisse waarvoor er nog vlug wat parkeerkaarten werden geregeld op de kade van Rederij Fortuna. Ook de introductie van de Donaulaan bleek een schot in de roos. Ook hier was sprake van volop vis en een prima locatie om je gezicht als vereniging te tonen. Dit was al gebruikelijk aan de Maaswijkvijver waar deze jaargang de gewichten een beetje achter bleven bij de rest. Dan de Slikweg, met de inzet van een paar deelnemers “vis gereed” gemaakt (dank heren!), was deze locatie weer goed voor de nodige avonden visplezier. Pas tegen het einde van de serie zakten de vangsten aan de Slikweg op sommige delen wat weg maar dat is nou eenmaal een onderdeel van ons spelletje.
En ook tegen het einde van de serie viel pas de beslissing, het bleef spannend tot aan de laatste avond (1 bonusvis had alles nog om kunnen gooien) en zo hoort het!

De eindconclusie is natuurlijk snel gemaakt. Een bescheiden aantal deelnemers die graag deze serie vissen, er ontzettend veel plezier aan beleven en zo de verenging ook nog een gezicht in de stad geven. En dat is nou precies waar het om draait binnen deze serie.

Een woord van dank aan Jaap, John en Albert voor de mede-organisatie, rederij Fortuna voor het beschikbaar stellen van de parkeerkaarten, de schrijfmeisjes voor hun inzet aan de waterkant en natuurlijk aan de deelnemers zelf.

Einduitslag;

1e Rien Boomsluiter, 10 punten
2e Ed Verbaas, 13 punten
3e Jaap Boer, 13 punten

Voor een volledig overzicht verwijs ik graag naar de uitslag elders op de site.

Volgende serie:
Ergens in mei 2020 de start van opnieuw een serie van 10 zomeravonden.
Te zijner tijd volgt meer info.

Tot dan!

Uw wedstrijdcommissie.