Storm op de kant aan het Spui...uitwijk naar Bernisse.

Dinsdag, 20 augustus 2019

Verslag 10e wedstrijd uitwijk naar Bernisse, Zuidland.

Voorafgaand aan de 10e wedstrijd reeds de berichtgeving vanuit de wedstrijdcommissie rekening te houden met een mogelijke verplaatsing. Storm op de kant aan het Spui is geen aanrader tenslotte en de voorspellingen gaven aan dat het bar en boos zou worden en dit keer zaten de weermannen er duidelijk niet naast. De locatie Spui is nog wel bezocht maar golven van bijna een halve meter even na zes uur ’s morgens voorspelden al niet veel goeds. De commissie had al snel haar oordeel klaar …. ”Niet doen, zeer onveilig. We gaan verplaatsen”.

Theo en Patrick dus weg voor een alternatief voor de kleine groep van slechts 8 man terwijl Piet de manschappen op zou vangen aan het Spui. Wel een positief punt ….. een nieuwe deelnemer. Ron van Ballegoie heeft de stap vanuit de zomeravond direct naar de zaterdag gemaakt. Ron van harte welkom! 8 man dus als gevolg van vakanties en andere activiteiten maar dat kwam ook wel weer goed uit op zoek naar een alternatief parcours maar dit even snel opsporen zou helemaal niet mee vallen. Grote delen Bernisse zijn simpelweg niet bevisbaar door de overmatige rietgroei of er was sprake van grote wierbedden en ander ongerief onder water. En ook hier was, hoe verassend, sprake van een stormachtige wind op de kant. Uiteindelijk hebben we de twee vakken kunnen maken. Eentje in de kleine plas net voor de verzamelparkeerplaats rechts (nabij het Beverbos) en 1 vak net voorbij de parkeerplaats aan de linkerzijde tot aan het hek voor de Pannekoekenbakker en vissend op de Stompaardse plas met wind in de rug . Met name de kleine plas was relatief nieuw voor Ons Genoegen maar zou ons positief verrassen. Helaas konden we hier niet alle 8 deelnemers op een normale manier plaatsen maar het zij zo. De omstandigheden maakten deze improvisatie nu eenmaal noodzakelijk. We onthouden de locatie wel als alternatief voor 1 vak of bij slecht weer!

In vak A pakte (kleine plas) Piet Zevenbergen eens lekker uit. Geen korven met het juiste formaat meegenomen (vergeten) dus snel een paar van Patrick geleend en vissend met een veel te zware Spui hengel pakte Piet een zeer ruime 18 kilo en had zo een opperbeste dag volledig uit de wind. Buurman Patrick (die van die korven dus) moest vissend op de kop met ruim 10 kilo genoegen nemen met een 2e plaats. Na afloop nog wel wat klachten uit dit vak, was wel erg warm zo uit de wind :-).

In vak B pakte good old Klaas Klevering een nummer precies vol in de wind maar wist zich hier als een echte bikkel staande te houden. Veel vis bij Klaas voor de voeten en met ruim 10 kilo een mooie 1. Dat we Klaas moesten helpen met het vasthouden van zijn kist (want zo veel wind stond er!) om een jasje aan te doen is een publiek geheim. Buurman “Hansie Hansie” van de Torre had net voor het hek geloot (weer een staartplek voor hem) en zou net iets te kort komen om Snap te verschalken . Met een ruime 9 kilo had Snip zijn wedstrijd eigenlijk een uurtje langer moeten duren want met name het laatste uur ging de vis volledig los bij hem! De overigen in het vat sliepen toen eigenlijk al …..