Tegenvaller aan het Voedingskanaal.

Woensdag, 25 september 2019

Verslag 13e wedstrijd Voedingskanaal Spijkenisse.

Voor de 13e wedstrijd en voor de laatste keer dit seizoen naar het Voedingskanaal bij Spijkenisse. De laatste jaren is het Voedingskanaal in september regelmatig goed voor een leuke voornvisserij, bij de trainingen voorafgaand aan deze wedstrijd werd soms ook leuk gevangen. Tijdens deze wedstrijd bleek echter wel dat het vissen zich niet laat voorspellen, de vis gaf namelijk niet thuis. Het bleek dat we heel lang moesten wachten op een die ene dikke vis, voor de meeste vissers kwam die aanbeet met de feeder helemaal niet. In het A-vak bepaalde enkele platten de uitslag, in het B-vak was het te doen door het vangen een maatse vis of een beetje kleine vis.

In vak A wist Piet Zevenbergen na circa één uur vissen vrij vlot achter elkaar 2 dikke platten te vangen, zijn vangst van bijna 4 kilo leverde hem de vakwinst op. Twee punten waren er voor Klaas Klevering met 1,2 kilo. Een dikke platte was voldoende.

In het B-vak was het helemaal lastig. Jaap Boer pakte hier de vakwinst met (schrik niet) 390 gram. Een maatse vis was voldoende. Twee punten zijn er voor Patrick Vroegh, met 280 gram aan kleine vis.

Kortom een moeilijke dag, snel vergeten en door naar het Voornse Kanaal voor de laatste 5 wedstrijden van het seizoen 2019.