Tactische keuzes belangrijk aan het Voornse Kanaal.

Zaterdag, 12 oktober 2019

Verslag 14e wedstrijd Voornse kanaal, steiger 31 – 61.

Het einde van het seizoen komt in zicht, vandaag naar het Voornse Kanaal. Naar de steigers 31 tot en met 61 om precies te zijn. Zoals gewoonlijk had de commissie de kantnummers weer om en om uitgezet, voldoende ruimte voor iedereen. Het was een frisse ochtend, alhoewel we al blij zijn dat het droog is gebleven gezien de hoeveelheid regen van de afgelopen periode. De 10 aanwezige deelnemers gingen er eens goed voor zitten, iedereen maakte op zijn eigen manier een keuze voor een (hopelijk juiste) tactiek. Pakken we de stok, kort of lang, of toch de feeder. De beste keuze bleek vandaag per plaats zeer verschillend te zijn. De voorn bleek namelijk niet op alle plaatsen aanwezig of te azen, zodat toch soms toch ook de feeder ingezet moest worden.

In vak A was het Patrick Vroegh die met de vaste stok de vis (een mix van voorn, baars en roofblei) aan de praat kreeg en wist te houden. Met bijna 2,9 kilo een eerste plaats. Een twee was er voor Piet Zevenbergen, aanvankelijk kreeg Piet de vis niet echt aan de praat maar een dikke brasem gevangen aan de korte stok zorgde voor een vangst van afgerond 2 kilo.

In vak B was het Jaap die naast circa een kilo aan voorn ook een bonusbrasem wist te vangen met de feeder. Zijn vangst van afgerond 2,9 kilo was goed voor de vakwinst. Een 2 voor Wim Langstraat, regelmatig wisselend tussen de stok en de feeder wist hij 1,8 kilo aan voornamelijk maatse voorns te vangen.