Opnieuw keuzes maken aan het Voornse Kanaal.

Zondag, 27 oktober 2019

Verslag 15e wedstrijd Voornse kanaal, steiger 1 – 30.

Het einde van het seizoen komt in zicht dus opnieuw naar het Voornse Kanaal voor 4 uurtjes op steiger 1 tot en met 30. Als gebruikelijk had de commissie de kantnummers weer om en om uitgezet, voldoende ruimte voor iedereen dus. Vooraf was er weer druk geoefend op het parcours en waren de vooruitzichten niet heel erg vervelend! Er was volop voorn gevangen dus gingen de meeste er eens lekker voor zitten maar helaas pakte het toch weer net even anders uit. De echt grote voorn liet zich slechts zeer plaatselijk zien en als ze er waren dan niet echt massaal. Het werd derhalve schrapen voor de mensen met veel kleine vis voor deur. Met de korte vaste stok werd er zeer veel klein spul gevangen. Roofblei en kleine winde zover je kon kijken ….. anderen hadden weer wat kleine baars voor de steiger en een enkele goudvink mocht na de eerste vissen reeds het schepnet hanteren. Erg wisselend en dus ook weer leuk, alhoewel gezegd dient te worden dat de kopplaatsen op dit deel toch altijd net wat meerwaarde hebben maar dat is dan maar zo. Keuzes maken is nog steeds een onderdeel van ons geliefde spelletje. Dus was het dt keer net anders dan de voorgaande editie. Pakken we de stok, kort of lang, of toch de feeder? De beste keuze bleek opnieuw per plaats zeer verschillend te zijn.

In vak A was het Jaap Boer die op kop (1) de feeder tegen de overzijde kwakte en door deze keuze met een mooie 5.5 kilo bestaande uit 2 brasems en voorn de vakwinst voor zich opeiste. Zijn buurman Ed Verbaas moest met 5.2 kilo genoegen nemen met een 2e plaats. Knappe gewichten die wel erg dicht bij elkaar lagen.

In vak B was het Patrick Vroegh die direct vanaf de start zijn vis ving en ook direct al kon gaan scheppen. De grotere voorn lag daar kennelijk lekker te wachten. Vakwinst met net geen 4 kilo voor Patjuh die vast in opperbeste stemming was want met weer een eentje gaat hij toch langzaam naar de kop van het klassement sluipen. Een 2 punter voor Klaas, u weet wel die uit Hoogvliet, Klevering. Op de kop vissend had hij mogelijk toch nog iets aan de tips van Snip (of toch Snap?) en heeft aan de binnenzijde (slaper op 7) erg zijn best gedaan en met 2.3 kilo zijn ochtendje vissen afgesloten.