Weesie Snoekkampioen 2019

Zondag, 27 oktober 2019

Verslag snoek kampioen Nissewaard 2019.

Vroeg in de ochtend kwamen 22 deelnemers bijeen bij Hengelsport Molenberg om zich in te laten schrijven voor het 3e snoek kampioenschap van Nissewaard 2019.
Deze opkomst ligt bijzonder hoog en daar zijn wij alleen maar blij mee, zou de oproep op FB en in de plaatselijke krant dan toch zijn werk hebben gedaan of was de mond op mond reclame dat het afgelopen jaar zo geweldig was de juiste werkwijze, het maakt eigenlijk niet uit als Hengelsportvereniging kun je alleen maar blij zijn.
Na een heerlijk bakje koffie was het tijd voor de laatste informatie van de wedstrijdleiding en toen gingen ze op pad, de doodaas vissers en de kunstaas vissers om 5 uur lang te strijden voor de fel begeerde titel.

Werkelijk overal in Spijkenisse stonden ze te gooien en de doodaas vissers deden het rustig aan, deze groep vissers gaan eigenlijk nooit voor de overwinning maar voor de prijs grootste vis aan de dag.

Het was lekker weer dit keer een noordwest 6 stond er over het water te blazen met de zon, dat is wat anders dan de afgelopen jaren met felle regenbuien.

Afgesproken was dat er gevist kon worden tot 14.00 uur en dat iedereen terug was op de verzamelplek uiterlijk om 14.30 uur, en wonderwel iedereen was op tijd.
De wedstrijdkaarten werden ingeleverd bij Arie, en Kees ging aan de slag om de vissen op de foto’s te controleren waar ook de wedstrijdkaart deze dag opstond.

Het werd eigenlijk al snel duidelijk dat er lekker gevangen is deze dag en dat de grootste snoek deze dag 93cm was, en gevangen is door B.Briggeman.
Nummer 3 deze dag was de 12 jarige S.de Bruin met 3 snoeken totaal 213cm.
Nummer 2 deze dag was M.Pronk de kampioen van afgelopen jaar met een totaal van 4 snoeken 280cm.
De nummer 1 is de nieuwe snoek kampioen van Nissewaard A.Weesie met 5 snoeken en 349cm.

Er werden deze dag 29 snoeken gevangen en dat is zeker niet slecht, hiermee kunnen we wel zeggen dat alle verhalen over een bar slechte snoekstand wel mee vallen, zou dit komen door de uitzet die er de laatste jaren is geweest? Wij denken van wel en laten we hopen dat deze snoekstand zal blijven.

Wij willen het bestuur bedanken voor het beschikbaar stellen van de ereprijs en de waardebonnen, en we willen Hengelsport Molenberg bedanken voor de koffie en een stukje sponsoring van deze wedstrijd.
Vissers bedank voor jullie deelname en hou de site in de gaten voor de roofvis wedstrijden in 2020 .