Prima vangsten aan de Molshoek.

Donderdag, 7 november 2019

Verslag 16e wedstrijd Voornse kanaal, Molshoek.

Zaterdagochtend 2 november, wederom staat het Voornse Kanaal op het programma. Deze keer locatie Molshoek om precies te zijn. De voorafgaande vangstberichten waren hoopgevend en voor de 12 deelnemers kon de wedstrijdcommissie de ruimte geheel benutten en een ruim parcours uitzetten. Met deze wetenschap gingen de deelnemers er eens goed voor zitten, met name met de vaste hengel kon je genoeg aantallen vangen toch bleek achteraf de inzet van de feederhengel beslissend voor een hoge klassering. Alleen het weer wilde niet helemaal meewerken, veel regen en vooral tijdens de buien een harde wind zorgde ervoor dat niet op alle stekken met de volle hengellengte gevist kon worden. Ook zorgde capriolen met een kinderwagen voor een stempel op het wedstrijdverloop in met name het B-vak. Gelukkig is alles goed afgelopen, maar de schrik zat er even goed in.

In vak A was het op kantnummer 5 Albert Kannegieter die met net geen 3 kilo zich naar een prima vak overwinning viste. Zijn buurman Piet Zevenbergen viste een twee met 2.7 kilo.

In het B-vak wist Ed Verbaas met de feederhengel vrij snel achter elkaar twee bonusbrasems te vangen, aangevuld met wat voorn en een totale vangst van 4.3 kilo was genoeg voor de vakwinst. Een twee en 3.7 kilo was er voor Wim Langstraat die naast voorn met de vaste hengel ook een bonusvis met de feeder wist te vangen.